آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد، با تسلیت حادثه ناگوار و دردمندانه تانکر سانچی گفت: این حادثه بسیار ناگوار بود و ملت باعاطفه ایران از رهبر معظم انقلاب تا اقشار مختلف مردمی با خانواده های داغدار همدردی کردند.
وی اظهار کرد: طرح مسائلی درباره کشتی سانچی که در شبکه های مجازی گسترش یافت، تنها شایعاتی بی اساس بود که دروغ بودن آن با اعلام سفیر کره جنوبی مبنی بر تعلق محموله نفتی کشتی مذکور به آن کشور، آشکار شد.
امام جمعه مشهد گفت: از سوی دیگر، این افراد که کلیدواژه های استکبار را در دست دارند، قرار داشتن پرچم کشور پاناما بر سانچی را در شبکه های اجتماعی علم کردند که مشخص شد، این یک روال معمول در دریاست که کشتی ها با پرچم های مختلف برای امنیت بیشتر تردد کنند.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: این افراد به هیچ وجه رحم ندارند و فجیح ترین و باشقاوت ترین اقدامات را با ابزار شایعه انجام می دهند.
وی بیان کرد: شایعه پراکنی شگرد دشمن شکست خورده در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی است، دشمنی که از ابتدای انقلاب از همه ترفندها و شگردها از حمله نظامی گرفته تا ترور و تحریم را به کار برد اما نتوانست به هدف خود برسد و قطعا دیگر از شگردهای شکست خورده قبلی بهره نمی گیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آمریکا جدا از شگردهای شکست خورده، یک شگرد را تا امروز ادامه داده است و آن جنگ نرم علیه ایران بوده که با هدف جدایی مردم از نظام جمهوری اسلامی، ناامید کردن مردم از نظام، نابود کردن اعتقاد و ایمان مردم به اسلام انجام گرفته است.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: دشمن نمی داند، تا زمانی که مردم به اسلام باور و به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) محبت دارند هرگز دست از نظام اسلامی برنمی دارند.
وی بیان کرد: تنها راهی که دشمن برای تحقق اهداف شیطانی خود انتخاب کرده است، جنگ نرم با استفاده از ابزار شایعه است تا از این طریق به افکار عمومی نفوذ کرده و آن را برهم زند.
وی ادامه داد: امروز فضای مجازی بویژه شبکه های اجتماعی بستر را برای شایعه پراکنی دشمن فراهم کرده است و درصدد برآمده با دروغ پراکنی مردم را از نظام جدا کند که این مساله کاملا در ناآرامی های اخیر ملموس بود.
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه شبکه های اجتماعی که کلیدش در دست دشمنان خارجی است باید اصلاح شود، افزود: چندی قبل رئیس جمهوری گفتند که 'اگر چند تصادف در اتوبانی رخ می دهد، نباید اتوبان را بست' ما نیز نمی گوییم اتوبان را ببندید، بلکه باید آن را اصلاح و مدیریت کرد.
وی بیان کرد: فضای مجازی بویژه شبکه های اجتماعی بستر کار و ارتباطات مردمی است و امروزه به ابزار زندگی و معاش مردم تبدیل شده و شاید ضرورت وجود شبکه های مجازی از موبایل نیز بیشتر شده است.
وی ادامه داد: اما شبکه های اجتماعی که کلیدش در دست دشمن است، معایبی دارد که شامل ابزار دشمن برای سرباز گیری جوانان در عملیات های تروریستی، قرار دادن جوانان در برابر مقدسات نظام، تشکیل پیاده نظام برای خود با استفاده از نوجوانان 17 و 18 ساله و ایجاد اغتشاش و ناآرامی در کشور و همچنین فضایی برای دزدی و سرقت از مردم است.
امام جمعه مشهد اظهار کرد: شبکه اجتماعی که محل عملیات راهزنان برای قتل، گسترش فساد اجتماعی، ناامنی، ایجاد اغتشاش و گرفتن کشور توسط دشمن باشد، باید مدیریت و کنترل شود.
وی افزود: بحث ما امروز بستن و مسدود کردن شبکه های اجتماعی نیست بلکه استفاده از نخبگان و امکانات کشور و تقویت شرکت های دانش بنیان برای راه اندازی شبکه اجتماعی ملی است که کلیدش در دست نظام باشد تا نیاز مردم برطرف و جلو سوء استفاده دشمنان گرفته شود.
وی بیان کرد: دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده بود که اگر ما بخواهیم نیروی انسانی و امکانات کشور را برای راه اندازی یک شبکه اجتماعی داخلی به کار گیریم و دولت از ما حمایت کند، فقط یک سال زمان نیاز دارد این شبکه اجتماعی راه اندازی شود و از انحصار شبکه های اجتماعی خارجی نجات پیدا کنیم.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: اکنون امنیت سیاسی، اخلاقی و اجتماعی کشور به دلیل وجود شبکه اجتماعی که کلیدش در دست سرسخت ترین دشمنان کشور است به خطر افتاده است لذا باید هر چه سریعتر اقدامی انجام داد و ملت را از اسارت شبکه های اجتماعی خارجی نجات داد.
5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.