علیرضا قامتی روز پنجشنبه در نشست مجمع سلامت شهرستان قوچان بابیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان قوچان انجام ‌شده است افزود: تعداد متخصصین این شهرستان از 17 نفر به 54 نفر افزایش یافته و تعداد مراجعات به کلینیک تخصصی از 700 مراجعه در ماه به 9 هزار مراجعه رسیده است.
وی یکی از اقدامات دولت را کاهش فرانشیز دانست و اظهار کرد: در این زمینه سالانه 300 میلیارد ریال در این شهرستان تعرفه توسط دولت پرداخت می ‌شود.
وی گفت: به ازای هر 1.5 روستا در قوچان یک مجتمع و خانه بهداشت وجود دارد اما یکی از مطالبات مردم در این حوزه ایجاد دانشکده علوم پزشکی در شهرستان است.
فرماندار قوچان با اشاره به قول مساعد وزیر بهداشت در زمینه ایجاد دانشکده علوم پزشکی در صورت واگذاری زمین افزود: ایجاد دانشکده پزشکی در این شهرستان می‌ تواند بیش از 500 هزار نفر را پوشش دهد.
وی تأکید کرد : ساختمان شیمی ‌درمانی توسط مجمع خیرین سلامت تکمیل و تجهیزات اداری آن در اختیار شهرستان قرار گرفته است اما تجهیزات پزشکی و منابع انسانی به‌ عنوان نیاز جدی باید تأمین شود.
امام‌ جمعه قوچان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت امنیت و سلامت در جامعه گفت : ارزش یک جامعه به حرکت در حوزه پیشگیری قبل از وقوع بیماری است و یکی از مهم‌ترین اقدامات مجمع سلامت آگاهی دادن به مردم و توجه به موضوع سلامت است.
حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی افزود: خیرین حوزه سلامت در این شهرستان قدم ‌های خوبی برداشته‌ اند.
وی با اشاره به خرابی چندین هفته ای دستگاه سی.‌تی.‌اسکن بیمارستان موسی بن جعفر (ع) قوچان گفت : بیماران به دلیل خرابی این دستگاه به مشهد اعزام می ‌شوند که رفت ‌و آمدهای جاده‌ای خطراتی را برای بیماران به همراه دارد.
شهرستان قوچان در 137 کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت فوری اخبار منتخب در همه حوزه ‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار : حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.