سید جواد حسینی روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود:
سهم اداره کل میراث فرهنگی استان در ایجاد اشتغال، پنج هزار شغل است و زیارت پیشخوان اصلی ما در حوزه میراث فرهنگی در این استان می باشد.
وی در ادامه همچنین گفت: استانداری خراسان رضوی موافق جا به جایی مدیریتی در اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان نبود. مدیران ارزشمندی در این استان ظرف چهار سال اخیر سکان اداره کل میراث فرهنگی را در دست داشتند که دکتر رهنما از آن جمله است.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: دکتر رهنما چهره ای علمی است که اکثر مطالعات راهبردی کشور با مجریگری وی انجام شده لذا به دلیل تسلطش بر حوزه میراث با تغییر مدیریتی موافق نبودیم. سیاست معاونت رئیس جمهوری این است که از نیروهای درونی برای اداره میراث فرهنگی استفاده کند که البته رویکرد درستی است لذا تصمیم به جا به جایی مدیریت میراث فرهنگی در خراسان رضوی را داشتند.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از تغییر مدیریتی در استان از معاونت رئیس جمهوری خواهش کردیم در خراسان رضوی از این رویکرد بگذرند که پذیرفتند و از این موضوع گذشتند اما دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در جریان مطرح شدن مباحث تغییر مدیریتی برای دکتر رهنما حکم زده بود و دکتر رهنما نیز پس از این خواستار ادامه فعالیت در دانشگاه بود.
حسینی بر استفاده از تجارب علمی و مدیریتی دکتر رهنما در حوزه میراث فرهنگی تاکید و بیان کرد: مخالفت با تغییر مدیریت رهنما به معنای مخالفت با حضور مکرمی فر در این سمت نبود و از مدتها قبل که بحث تغییر مدیریتی در اداره کل میراث فرهنگی استان مطرح بود استانداری خراسان رضوی مکرمی فر را برای این پست پیشنهاد داده بود.
وی تاکید کرد: 100 درصد مدیرکل جدید میراث فرهنگی خراسان رضوی را پشتیانی می کنیم و موافق حضور وی هستیم .
در این مراسم از زحمات محمدرحیم رهنما تقدیر و ابوالفضل مکرمی فر کارشناس ارشد باستانشناسی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی منصوب شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.