اولیا علی بیگی روز چهارشنبه در حاشیه 'کارگاه آموزشی اعضای کانونهای شوراهای اسلامی کار' در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: امنیت ملی در گرو امنیت شغلی آحاد مردم است و کارگر موقت نمی ‌تواند رسالت سنتی خود را پیاده کند. به مبانی و مواد قانونی شفاف و روشن نیاز داریم و اگر قوانین به درستی و شفافیت تصویب شود با چالشهای جامعه کارگری روبرو نخواهیم بود.
وی ماده هفتم قانون کار را که نوع قراردادها را تعیین و تبیین می کند روح این قانون توصیف و بیان کرد: قانون کار از مباحث اساسی و حیاتی برای جامعه کارگری است و مهمترین و اصلی ‌ترین قانون به لحاظ گستردگی و افراد تحت پوشش به حساب می آید.
رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار ادامه داد: اگر به دنبال محصول باکیفیت هستیم باید شرایطی فراهم ‌کنیم که کارگران احساس امنیت کنند تا دلبستگی به کارشان بیشتر باشد. هم اینک معیشت کارگران قابل قبول نیست. با حقوق 12 میلیون ریال هنرمندترین افراد جامعه کارگران هستند که با این مبلغ زندگی خود را مدیریت می‌ کنند.
وی گفت: اگر از ابتدای فعالیت شورای عالی کار بر مبنای ماده 41 قانون کار که یکی از شفافترین قوانین داخلی و بین‌المللی است و بر اساس شاخصهای نرخ تورم و سبد معیشت افراد تعیین حقوق می کند اقدام می شد در مورد حقوق کارگران با مشکل مواجه نمی شدیم.
علی بیگی به فعالیت دولت تدبیر و امید در خصوص تامین اجتماعی کارگران نیز اشاره و بیان کرد: با فعالیت دولت در سازمان تامین اجتماعی آرامش بوجود آمده و مانند دوره پیشین شاهد بی ثباتی در این سازمان نیستیم.
کارگاه آموزشی اعضای کانونهای شوراهای اسلامی کار با حضور نمایندگانی از استانهای خراسان رضوی ، گیلان، یزد، کردستان و سمنان در مشهد برگزار شد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.