حسن فتحی نیا که به اتفاق مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به گناباد سفر کرده روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار این شهرستان افزود: باید از مقوله ساماندهی گلزار شهدا به عنوان یک فرصت برای ایجاد مکانهای فرهنگی استفاده و از ظرفیت خیران برای بازسازی این بخش بیشتر بهره گرفته شود.
وی همچنین از اقدامات محدود مناسب سازی محیط شهری و حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد جانبازان، معلولان، والدین شهدا و ایثارگران انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر مسوولان ذیربط در این زمینه شد.
مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران گفت: توجه ناکافی به این موضوع موجب شده جانبازان و معلولان و والدین مسن شهدا و ایثارگران برای رفت و آمد در محیط شهری و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی با مشکلات بسیاری مواجه شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هزار نفر از فرزندان شهدا و چهار هزار فرزندان آزادگان و جانبازان این استان بیکارند. این مساله به یکی از دغدغه های مهم تبدیل شده است.
حجت الاسلام حسین معصومی افزود: اهتمام و هم افزایی بیشتر مسئولان و دست اندرکاران دستگاههای اجرایی برای ایجاد اشتغال برای فرزندان شهدا و ایثارگران از مصادیق بارز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
محمد شهابی رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد نیز بازسازی و بهسازی گلزار شهدای این شهرستان را نیازمند سه میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد.
فرماندار گناباد نیز با اشاره به مشکل بیمه ایثارگران خواستار تعامل و هم افزایی بیشتر دستگاههای اجرای مانند دانشگاه علوم پزشکی با بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه شد.
محمدعلی نبی پور همچنین از برنامه ساخت موزه شهدای گناباد در روستای تاریخی ریاب خبر و ادامه داد: با توجه به اینکه ریاب روستای هدف گردشگری است ساخت موزه شهدا در آن باید مطابق معماری این شهر و هماهنگ با آن باشد.
خراسان رضوی 17هزار و 87 شهید، 48 هزار و 384 جانباز و سه هزار و 372 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. گناباد نیز با هزار و 339 شهید، جانباز و آزاده در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشار: حسین کریم زاده
7545/2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.