دکتر سیدجواد مجتبوی، چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز و یا دفاتر طب سنتی در مناطق مختلف مشهد از جمله خیابان های خواجه ربیع، ابوطالب، صارمی و فدائیان اسلام فعالیت می کردند.
وی بیان کرد: تعطیلی این مراکز به دنبال شکایت های مردمی و اقدامات خلاف سلامت آنها در حوزه طب سنتی مانند گیاه درمانی و زالودرمانی، با همکاری دادگستری خراسان رضوی انجام شد.
وی از مردم خواست برای استفاده از خدمات طب سنتی و حفظ سلامت خود، تنها به مراکز مجاز مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پزشکان دارای تحصیلات تخصصی و یا دوره دیده طب سنتی مراجعه کنند.
مجبتوی خاطرنشان کرد: هم اکنون درمانگاه طب سنتی مستقر در بیمارستان امام رضا (ع) و 2 سلامتکده در شهر مشهد خدمات طب سنتی را به صورت مجاز ارائه می کنند.
مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از سوی دیگر اکنون 12 پزشک متخصص طب سنتی و 40 پزشک عمومی آموزش دیده در مشهد مورد تایید این دانشگاه بوده و در حوزه طب سنتی فعالیت می کنند.
300 روش طب سنتی، مکمل یا طب کل نگر برای درمان و پیشگیری از بیماریها کاربرد دارد.
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، روشهای حجامت، زالودرمانی، انرژی درمانی، هومیوپاتی، طبیعت درمانی، رایحه درمانی، طب سوزنی، فصد درمانی، طب گیاهی، ذکر درمانی و موسیقی درمانی از درمانهای طب سنتی و مکمل هستند.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.