حسن محرابی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین علت ترک تحصیل دانش آموزان در دوره متوسطه ازدواج زود هنگام دختران و اشتغال پسران به سبب مشکلات اقتصادی خانواده ها است.
وی اظهار کرد: در طرح انسداد مبانی بی سوادی و کودکان لازم تعلیم که باید وارد دبستان شوند نیز 328 دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی که 150 نفر آنها برای تحصیل جذب دبستان ها شدند.
محرابی ادامه داد: برای پیشگیری بازماندگی از تحصیل دانش آموزان، معاونان آموزش و پرورش پایش نفر به نفر را در سطح شهر و روستاها انجام می دهند.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: 110 دانش آموز مناطق عشایری این شهرستان نیر در 16 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به سرانه فضای آموزشی مدارس شهرستان سبزوار نیز گفت: این سرانه در مجموع مقاطع تحصیلی شهرستان 4،8 دهم است که از میانگین 5،4 استانی و هشت کشوری پایین تر می باشد.
محرابی گفت: از مجموع 278 مدرسه این شهرستان 20 درصد نیاز به مرمت و بازسازی دارند و 40 درصد دیگر فرسوده و تخریبی که برای بازسازی کامل آنها 520 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: در 9 ماهه گذشته خیران مدرسه ساز هفت میلیارد ریال به حوزه آموزش و پرورش در این شهرستان کمک کردند.
محرابی افزود: در سالجاری از محل اعتبارات ماده 180 مبلغ 50 میلیارد ریال به آموزش و پرورش سبزوار تخصیص یافت که بیشتر این هزینه صرف توسعه فضاهای آموزشی می شود.
52 هزار دانش آموز تحت تعلیم و چهار هزار و 500 آموزگار در 287 مدرسه شهرستان سبزوار تحصیل می کنند.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار:حمید دلاوری هروی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
8145/7495/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.