محمدحسین شم آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی گزارش دوستداران طبیعت مبنی بر تعقیب 2 راس آهو به وسیله سه دستگاه موتورسیکلت در مناطق آزاد شهرستان جوین، یگان حفاظت محیط زیست به محل اعزام شد.
وی گفت: افراد متخلف در جریان تعقیب و گریز بازداشت شدند و در بازرسی از آنها لاشه یک راس آهوی ماده کشف و ضبط شد. مطابق مصوبه شماره 380 شورای عالی محیط زیست فرد متخلف به پرداخت 100 میلیون ریال برای جبران خسارت وارده به محیط زیست محکوم می شود که باید به حساب خزانه واریز کند.
منطقه شکار ممنوع شهرستان جوین معروف به جوین شمالی با مساحت حدود 13 هزار هکتار بخشی از منطقه حفاظت شده ریوند است که از نظر برخورداری از سیمای طبیعی کوهستان، دشت و تپه ماهور از زیستگاههای ارزشمند در استان خراسان رضوی به شمار می‌ روند.
در منطقه 75 هزار و 180 هکتاری ریوند حدود 235 گونه مختلف گیاهی، 30 گونه پرنده و 10گونه پستاندار وحشی شناسایی شده است. این منطقه گونه‌ های جانوری و گیاهی ارزشمند همچون آهو، کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، گرگ و کفتار، کبک، تیهو، هوبره، بالابان و درختان و انواع پرندگان شکاری همچون شاهین، عقاب طلایی و سارگپه را در خود جای داده است.
نقاب مرکز شهرستان جوین در فاصله 320 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.