مهدی چکنه روز سه ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به ‌منظور تفکیک زمینهای ملی 98 درصد عرصه ‌ها شناسایی، تفکیک و نقشه ‌برداری و مالکیت دولت در زمینهای سطح شهرستان قوچان مشخص‌ شده است.
وی ادامه داد: برای مواجه نشدن با اسناد معارض نیز 'اسناد دفترچه ‌ای' زمینها در حال تبدیل به اسناد تک‌ برگی است. برای 110 هزار هکتار از عرصه‌های منابع ملی قوچان نیز مطالعات آبخیزداری انجام ‌شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی قوچان در ادامه همچنین گفت: امسال تعداد حریق در منابع طبیعی و ملی این شهرستان با افزایش روبرو بود اما با اقدامات سریع و حضور به‌ موقع کاهش 92.5 درصدی مساحت عرصه‌های دچار آتش سوزی محترق را شاهد بودیم که کمک شایانی به حفظ منابع ملی داشت. وی آماری در این خصوص ارائه نکرد.
وی مردم را بهره ‌برداران اصلی منابع طبیعی توصیف و بیان کرد: 90 درصد عرصه‌ ها در بهره‌ برداری از مراتع این شهرستان شناسنامه‌ دار بوده و عملیات ممیزی مراتع نیز اجرا شده است. برای پنج هزار خانوار بهره ‌بردار 'پروانه چرا' صادرشده تا بهره‌ برداری اصولی از این منابع به ‌منظور مدیریت عرصه‌ های طبیعی صورت گیرد.
مرکز شهرستان 180 هزار نفری قوچان دارای در فاصله 137 کیلومتری مشهد قرار دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: حبیبه احسنی **انتشار: حسین کریم زاده
7501/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.