محسن نوریان نوقابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی با هدف افزایش توانمندی و ایجاد زمینه اشتغال آنان از نیمه نخست امسال در گناباد آغاز شده که انتظار داریم متصدیان واحدهای تولیدی و خدماتی شهرستان به این طرح توجه بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﺳﻦ متقاضیان کارورزی ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪﮔﺎﻥ مدرک ﻓﻮﻕ ﺩﯾﭙﻠﻢ 25، ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ 28 ﻭ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺳﯽ ﺍﺭﺷﺪ ﻭ ﺩﮐﺘﺮﯼ 29 ﺳﺎﻝ و ﻃﻮﻝ ﺩﻭﺭﻩ فوق ﺩﺭ ﻭﺍﺣﺪﻫﺎﯼ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﻭ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﺩر بخشهای تولیدی ﺻﻨﻌﺖ و ﮐﺸﺎﻭﺭﺯﯼ چهار تا 6 ماه است که یک سوم کمک هزینه کارورزی توسط دولت پرداخت می شود و کارورز در طول مدت فعالیت زیر پوشش بیمه قرار می گیرد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد همچنین گفت: میزان اعتبارات بخش مشاغل خانگی گناباد در سال جاری با 6 برابر افزایش نسبت به پارسال، از 2 میلیارد و 800 میلیون ریال به 16 میلیارد و 500 میلیون ریال رسیده که 15 میلیارد ریال آن در 9 ماهه امسال در قالب تسهیلات به 166 طرح پشتیبان و 300 نفر از متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.
نوریان ادامه داد: از ابتدای امسال 560 فرصت شغلی با همت دستگاههای اجرایی و مسئولان و دست اندر کاران مربوط در این شهرستان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.
وی گفت: پارسال در مجموع 215 میلیارد و 379 میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی و کمک به توسعه و پایداری بنگاههای اقتصادی در این شهرستان پرداخت شد.
شهرستان 88 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7545/2095/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.