به گزارش ایرنا، مهدی عباسپور روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال تربت حیدریه افزود: هر چند وضعیت معوقات بانکی تربت حیدریه مناسب نیست اما در عین حال این محدود به ما نمی باشد، اما برای من سووال است که چطور می شود شهرهایی چون بردسکن یا تایباد با همین حجم بالای معوقات، به سراغ منابع شناور رفته اند ولی ما هنوز در جذب 100درصدی منابع تعیین شده درجا می زنیم؟
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه نیز گفت: قرار بوده است امسال برای پنج هزار و 491 نفر اشتغال ایجاد شود اما تاکنون تنها برای 843 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.
علی اکبر اسماعیل پناه تربت حیدریه افزود: استقبال کارگاه های اقتصادی بخش خصوصی شهرستان از اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز آنقدر کم رنگ است که در مدت اجرای طرح، تنها 31 نفر را جدب کرده اند.
وی ضمن بیان اینکه طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی با هدف فراهم کردن زمینه اشتغال آنها از نیمه نخست امسال آغاز و تاکنون 588 نفر فارغ التحصیل دانشگاهی در سامانه ثبت نام کردند، گفت: در مقابل 34 واحد پذیرنده (کارگاه اقتصادی) برای جذب آن ها اعلام آمادگی کردند، اما در عمل تنها 31 نفر توسط 25 کارگاه جذب شدند.
وی گفت: برای اجرای این طرح سامانه کارورزی به آدرس اینترنتی http://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه و کلیه مراحل از ثبت نام تا انعقاد قرارداد توسط همین سامانه انجام می شود و کارفرمایان متقاضی نیز، می توانند به عنوان واحد پذیرنده در آن ثبت نام کنند.
اسماعیل پناه افزود: بر این اساس کارفرمایان می توانند مازاد بر نیروهای بیمه شده خود و به ازای هر سه نفر بیمه شده، یک نفر از کارورزان ثبت نام شده را به مدت چهار تا 6 ماه بکار گیرند.
وی ضمن بیان اینکه برای جذب یک نفرکارورز، داشتن یک نفر کارگر بیمه شده در کارگاه الزامی است، گفت: در مدت یادشده کارفرما هیچ تعهدی مبنی بر پرداخت حقوق یا واریز حق بیمه کارورز و همچنین بکارگیری وی در پایان دوره نداشته و حتی معادل 30 درصد حداقل حقوق مصوب سال توسط دولت (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به کارورز پرداخت و نیز در مدت یادشده توسط همین وزارتخانه بیمه مسوولیت مدنی می شود.
اسماعیل پناه همچنین اظهار کرد: به منظور تشویق کارفرمایان برای شرکت در طرح، مصوب شده در صورتی که کارفرما کارورز را پس از اتمام دوره مذکور بکارگیری کند تا دو سال کل حق بیمه سهم کارفرما توسط دولت پرداخت می شود.
وی همچنین گفت: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 52222268 و 52240625 داخلی 14 تماس حاصل کنند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت حیدریه نیز گفت: با وجودی که سهمیه در نظر گرفته شده برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی ما تنها 195 فقره بود، اما در عمل و با همکاری بانک ها به 435 فقره رسید.
اصغر کوهسرخی افزود: بر این اساس تاکنون نزدیک به 78 میلیارد ریال تسهیلات پرداخته شده است.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم **انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.