به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد احمدزاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این موسسات همزمان با 420 مرکز امتحانی دیگر در کشور میزبان شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات هستند که در 10 اسفندماه امسال برگزار می شود.
وی گفت: علاوه بر موسسات قرآنی، ادارات اوقاف و امور خیریه، بقاع متبرکه، مساجد، مدارس، دانشگاه ها و مراکز اصلاح و تربیت از دیگر مراکز برگزاری آزمون مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان رضوی هستند.
حجت الاسلام احمدزاده مهلت ثبت نام در این مسابقات را از 18 آذرماه تا 30 دیماه عنوان کرد و افزود: تاکنون 6 هزار و 39 نفر از این استان در سنین بالای 18 برای شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم نامنویسی کرده اند که 85 درصد آنان را بانوان و باقی را مردان تشکیل می دهند.
وی اظهار کرد: از کل شرکت کنندگان مذکور، یکهزار و 941 نفر در مشهد، 633 نفر در کاشمر، 534 نفر در سبزوار و 425 نفر در گناباد نامنویسی کرده اند و باقی افراد نیز در نقاط دیگر استان نام نوشته اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: حد نصاب قبولی در آزمون های کتبی و الکترونیکی مسابقات قرآن کریم، 70 به بالا و در آزمون شفاهی 75 به بالا است و به کسانی که بالاتر از 95 امتیاز کسب کنند، لوح تقدیر ارائه می شود.
حجت الاسلام احمدزاده اظهار کرد: پیش از این، پنج آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم توسط اوقاف و امور خیریه برگزار شده بود و قرآن آموزان سازمان اوقاف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت جداگانه مسابقات خود را برگزار می کردند.
وی افزود: امسال علاوه بر یکی شدن این دوره از مسابقات و حضور ثبت نام شدگان وزارت ارشاد و سازمان اوقاف در مکان های مشترک، این آزمون برای نخستین بار با استانداردهای سازمان سنجش به صورت انجام فرآیندهای ثبت نام و صدور کارت ورود به آزمون به صورت الکترونیکی، چاپ و توزیع دفترچه آزمون و پاسخنامه ها، تصحیح سیستمی پاسخنامه ها و اعلام نتایج و دسترسی به گواهینامه از طریق سایت انجام می گیرد.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.