به گزارش ایرنا مهرالله رخشانی‌مهر جمعه شب در جمع مدیران آموزش و پرورش غرب خراسان رضوی در سبزوار افزود: در 10 سال گذشته و از محل اعتبارات برنامه چهارم توسعه 40 هزار میلیارد ریال برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده هزینه شد.
وی اظهار کرد: با توجه به کمی اعتبارات و تحریم های ظالمانه، استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز در موضوع نوسازی مدارس فرسوده ضروری است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه 100 میلیون مترمربع فضای کنونی مدارس باید حفظ و نگهداری شود، گفت: فقط مدارس با عمر بالای 35 سال تخریب و بازسازی باید شوند.
رخشانی‌مهر با بیان اینکه حفظ و نگهداری مدارس خیلی مهم است، افزود: ساخت بی دلیل مدارس سبب افزایش ساخت و ساز مدارس در برخی مناطق شده که ضرورتی هم برای آنها وجود ندارد.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار هم گفت: خیران مدرسه ساز در سه سال گذشته 70 میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در این شهرستان کمک کردند که با یاری آنان 27 مدرسه در نواحی روستایی و 13 مدرسه در شهر سبزوار ساخته شده است.
حسن محرابی اظهار کرد: از 278 مدرسه سبزوار 20 درصد نیاز به مرمت و بازسازی دارد و حدود 40 درصد دیگر مدارس این شهرستان فرسوده و تخریبی است.
52 هزار دانش آموز در 287 مدرسه در شهرستان سبزوار مشغول به تحصیل هستند. چهار هزار و 500 آموزگار جامعه فرهنگیان سبزوار را تشکیل می دهند.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار :حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.