محمد حاجیان شهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ساماندهی مشاغل مزاحم از شورای چهارم در دستور کار بوده امام پروژه هایی که برای این مهم اجرا شده یا در دست اجراست ساماندهی لازم را ندارد.
وی اظهار کرد: بسیاری از این مشاغل برای انتقال، قراردادهایی نظیر مشارکت، دریافت تسهیلات یا تغییر کاربری زمین با شهرداری منعقد کرده بودند که در عمل با مشکل مواجه شده بود.
وی با بیان اینکه فراهم نشدن زیرساختهای لازم نظیر آب، برق و گاز از دیگر مشکلات در پروژه های مربوط به ساماندهی مشاغل مزاحم است، گفت: تامین نقدینگی لازم برای اتمام پروژه ها نیز از جمله این مشکلات است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد : برخی از این پروژه ها نیز برای راه های دسترسی دچار مشکل هستند و بازگشایی های لازم برای رفع گره های ترافیکی صورت نگرفته است.
وی افزود: برای تسریع روند ساماندهی مشاغل مزاحم باید مشکلات موجود رفع شود از این رو در جلسه علنی 2هفته قبل شورای شهر مشهد مقرر شد تسهیلات به جای افراد و واحدهای آلاینده به تعاونی ها پرداخت شود تا این روند شکل سازمان یافته تری به خود بگیرد.
حدود 18 هزار واحد فعال مشاغل مزاحم در قالب 40 نوع شغل نظیر مشاغل خودرویی، تعمیرگاه، سماورسازی، صنایع چوبی و فلزی و مانند آن در مشهد فعالیت دارند.
خبرنگار : ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7505 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.