علی باخرد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا جمع تخلف این واحدها را پنج میلیارد و 179 میلیون و 260 هزار ریال اعلام و بیان کرد: طی هفته های اخیر با توجه به افزایش غیرمنطقی قیمت تخم مرغ برخوردها و نظارتها در این حوزه شدت یافته است.
وی افزود: پرونده های تخلف مرتبط با تخم مرغ به تعزیرات حکومتی ارسال، بخشی از آنها در شعب بدوی رسیدگی شده و بخشی هم در حال بررسی و رسیدگی است.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به افزایش حبابی قیمت تخم مرغ اشاره و بیان کرد: بطور معمول افزایش قیمت نهادها در نهایت باید منجر به افزایش 20 درصدی نرخ شود اما قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ از 45 هزار یال به 80 هزار ریال افزایش یافت که امری منطقی نبود.
وی به تشدید برخورد با متخلفان طی روزهای اخیر اشاره و اظهار امیدواری کرد که با عرضه نرخ مصوب تخم مرغ و سایر اقدامات انجام شده طی روزهای آینده قیمت این کالا تعدیل شده و کاهش یابد.
باخرد در ادامه گفت: همچنین در روزهای اخیر گزارشهایی مبنی بر افزایش نرخ گندم، آرد و نان رسیده که اقدامات نظارتی در این حوزه با جدیت دنبال می شود.
وی بر نظارت بر انبارهای کالاهای اساسی و مواد غذایی در خراسان رضوی نیز تاکید و بیان کرد: در روزهای اخیر گزارشهایی مبنی بر تغییر قیمت برنج وارداتی نیز دریافت شد که بلافاصله موضوع پایش و طی سرکشی از انبارها نظارتها شدت یافت.
270 واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت تولید سالانه 95 هزار تن در خراسان رضوی فعالیت دارند.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.