مهدی جعفری مقدم شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات نهضت سوادآموزی شهرستان مه ولات اظهار کرد: امروزه تعریف سواد آموزی با دهه قبل بسیار متفاوت است چراکه علاوه بر اینکه به مسئله خواندن و نوشتن توجه دارد، قابلیتی برای کسب مهارت های ارتباطی در جامعه است و بنابراین باید برای توسعه روابط و تعامل با توجه به پیشرفت تکنولوژی در جامعه بیشتر تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه امروزه به کاهش بی سوادی در بین اقشار مختلف جامعه توجه ویژه ای می شود، گفت: تحقق این هدف مستلزم مشارکت تمامی دستگاه ها و استفاده از تمامی ظرفیت ها و افراد است و عزم همگانی را می طلبد.
وی افزود: با توجه به اینکه اکثر افراد بی سواد در این شهرستان غیربومی هستند نیاز است ارگان های دیگر مانند فرمانداری؛ کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ شبکه بهداشت ودرمان؛ فنی وحرفه ای؛اداره کار، ثبت احوال و شبکه بهداشت در شناسایی و جذب این افراد همکاری کنند.
جعفری مقدم تصریح کرد: کلاس های نهضت در سه دوره سواد؛ تحکیم وانتقال برگزار می شود که یک دوره از اول تا سوم ابتدایی شامل 24مرد و 60خانم و دوره دوم تحکیم و پایداری آموخته های دوره اول شامل 22مرد و33خانم و در دوره انتقال فقط 80 خانم به تحصیل مشغول هستند.
مسئول نهضت سواد آموزی شهرستان مه ولات باتاکید براینکه یاد بگیریم تا بهتر زندگی کنیم افزود: باتوجه به اینکه مه ولات منطقه ای کشاورزی است وکارگران زیادی به این شهرستان مهاجرت می کنند شناسایی افراد بیسواد مشکلاتی رابرای این حوزه بوجود آورده است ومی طلبد ارگان ها برای شناسایی بیسوادها یار و یاور ما باشند.
محمد رضا ابراهیمی گفت: اگر جمعیت مه ولات ثابت باشد و باتوجه به اینکه هم اکنون بالغ بر 200نفر مشغول به تحصیل به همت 55 آموزش دهنده در کلاس های نهضت سواد آموزی هستند طی دوسال آینده بی سوادی در مه ولات ریشه کن خواهد شد.
شهرستان مه ولات 9هزار دانش آموز دارد که در 112مدرسه که 700دانش آموزآن در 8 مدرسه شبانه روزی مشغول به تحصیل هستند.
مه ولات برای ارائه خدمات فرهنگی به دانش آموزان 2اردوگاه ،2دارالقرآن و2کانون فرهنگی تربیتی دراختیار دارد.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: مهدی تنجو *انتشار: علی اصغرافتاده
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.