صبح امروز نقاره های بارگاه منور رضوی نواخته شدند و سالروز میلاد یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت را بشارت دادند. همزمان با طنین نقاره ها و پژواک آن در سطح مشهد مردم این شهر به شادمانی پرداختند.
همچنین برای پیشواز سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) و جشن مردمی این خجسته میلاد بنا بر سنتی دیرین مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی طی مراسمی غبارروبی شد.
همه صحن و سرای حضرت رضا(ع) با گلاب ناب عطرآگین و با گلهای تازه تزئین شد و حضور پرشور زائران در این آستان معنویت فضا را دوچندان کرد.
جشن محوری سالروز میلاد امام یازدهم شیعیان(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر با قرائت زیارت امین الله و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آغاز شد و در ادامه سخنران ویژه مراسم به سخنرانی در تشریح ویژگیهای آن امام همام پرداخت.
حجت الاسلام محسن حسین زاده گفت: امام حسن عسکری 28 سال عمر و 6 سال امت اسلامی را رهبری کردند و در زمان حیات‏ سه رسالت بزرگ را بر عهده داشتند.
وی افزود: این سه رسالت امام حسن عسکری(ع) تکلیف شناسی، امام شناسی و دشمن شناسی بود که سه بخش مهم بصریت افزایی ملت بشمار می رود. احیای مکتب تشیع، فراهم کردن مقدمات و آماده سازی شیعیان برای غیبت امام عصر(عج) از دیگر اقدامات مهم و بزرگ سیاسی و اجتماعی امام حسن عسکری(ع) بودند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.