رمضانعلی سبحانی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص سخنان اخیر رئیس جمهوری در نخستین اجلاس ملی گزارش اجرای حقوق شهروندی درباره فضای مجازی، افزود: این در شرایطی است که گاه تخریبهایی علیه دولت یا جاهای دیگر در این فضا صورت می گیرد.
وی ادامه داد: افرادی هستند که به درستی از این فضا استفاده نمی کنند ولی غالبا فضا مجازی فضای بسیار مفیدی است که هم گردش اطلاعات در آن صورت می گیرد و هم به واسطه وجود این فضا شفاف سازی ایجاد می شود.
نماینده سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن همچنین گفت: این تصور که تنها وزیر ارتباطات یا دولت در خصوص فیلترینگ تصمیم گیری می کند تصور درستی نیست و در خصوص فیلترینگ تنها کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که در ماده 22 قانون جرائم رایانه ای پیش بینی شده است تصمیم می گیرد.
وی افزود: در این کارگروه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای یک رای است و رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس که در این دوره بر عهده من است نیز یک رای دارد و همچنین سایر اعضا. پس نمی توان مسئولیت فیلترینگ را بر عهده دولت گذاشت.
سبحانی فر گفت: طبق قانون پرونده ها در نشست کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح و در بین 13 عضو آن رای گیری می شود و و در خصوص فیلترینگ یا عدم فیلترینگ تصمیم گیری می شود.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.