سید جواد حسینی روز سه شنبه در هجدمین همایش سراسری روسای مراکز ایرنا در مشهد افزود: ایرنا با 83 سال سابقه از خبرگزاری های پرسابقه است که علاوه بر سرعت، صحت و دقت دارای فراگیری گسترده نیز می باشد.
وی اظهار کرد: این رسانه از نظر سرعت، صحت و دقت در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و توقع ما از این خبرگزاری خیلی زیاد است.
وی گفت: اغلب خبرگزاری ها با غفلت از موضوعات و برخی حوزه های خبری مواجهند ولی خبرگزاری جمهوری اسلامی با شاخصه فراگیری به صورت تمام ساحتی، فعال بوده و از هیچ موضوعی غافل نیست.
حسینی افزود: ایرنا دارای ساختاری است که هیچ رسانه دیگر این ساختار را ندارد که از این ساختار باید برای انتقال اخبار به فضای مجازی و اجماع سازی نیز استفاده کرد.
وی با تاکید بر توجه به سلامت اجتماعی اظهار کرد: انطباق پذیری اجتماعی از شاخص های سلامت اجتماعی است و مردم جامعه، اقوام، گروهها و جناح های مختلف باید حس کنند در نظام پذیرفته شده اند.
وی گفت: از جدی ترین مخاطرات کشور ما این است که نخبگان جامعه احساس کنند به حاشیه رانده شده اند.
وی با بیان اینکه فضای اطلاع رسانی در جامعه نقش مهمی در ایجاد حس امید در مردم دارد، افزود: مشارکت واقعی نیز برای سلامت اجتماعی ضروری است که احزاب، تشکل ها، انجمن ها و مردم از مهمترین عوامل تحقق این شاخصه هستند.
معاون استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در چهار سال گذشته مجوز تشکیل 400 تشکل غیردولتی در این استان صادر شده و ایجاد خانه احزاب، خانه تشکل های غیردولتی، پارلمان مشورتی زنان و جوانان از دیگر اقدامات برای مشارکت جویی و تحقق مشارکت نظام مند در این استان بوده است.
وی با تاکید بر انسجام اجتماعی به عنوان یکی از شاخصه های سلامت اجتماعی گفت: امروز واگرایی های بسیار در جامعه تجربه می کنیم که اوج آن واگرایی ها سیاسی است.
وی افزود: از این رو برای کاهش واگرایی در حوزه اجتماعی نیز طرح جامع تعاملات گرم در این استان در حال پیاده شدن است و فعالیتهای هنری، ورزشی و خدمات در جهت همگرایی برنامه ریزی شده است.
حسینی اظهار کرد: شکوفایی اجتماعی از دیگر مولفه های سلامت اجتماعی است و نقش خبر در تحقق و ایجاد احساس حرکت رو به جلو در جامعه مهم است.
وی گفت: در استان خراسان رضوی طرح مسکن مهر برندی برای دولت دهم بود و در زمان فعالیت دولت نهم و دهم 33 هزار مسکن بدون خدمات عمومی در این استان ساخته شد.
وی افزود: در دولت یازدهم 85 هزار واحد مسکن مهر با زیرساختهای خدماتی در استان بنا شد ولی به دلیل عدم تعریف سیاست خبری و تمرکز روی این موضوع فعالیت دولت یازدهم از نگاه مردم دور ماند.
وی با بیان اینکه انطباق پذیری از دیگر شاخص های سلامت اجتماعی است، اظهار کرد: باید در مردم این حس ایجاد شود که با قوانین و رویه های موجود می توانند به هدف برسند.
حسینی تاکید کرد: در جامعه ای که انطباق پذیری نباشد مردم مشارکت نمی کنند و آن سیستم را نمی پذیرند.
وی گفت: از این رو سیاست خبری ما باید در جهت انطباق پذیری مردم با رویه ها و قوانین موجود باشد.
وی افزود: به عنوان نمونه هم اکنون برای اولین بار شفاف سازی بودجه در دست انجام است و تمام خبرگزاری ها و رسانه ها باید سیاست جدی در این زمینه را دنبال کنند ولی این موضوع به جامعه منتقل نمی شود لذا سلامت اجتماعی دچار آسیب می شود.
حسینی اظهار کرد: رسانه ها معلمان ساخت افکار عمومی در جامعه هستند که باید به سوی سلامت اجتماعی حرکت کنند که ایرنا در این سو در حرکت است.
همایش روسای مراکز خبرگزاری جمهوری اسلامی در کشور مدت 2 روز در مشهد ادامه دارد.
ایرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران است که سال 1313 خورشیدی فعالیت خود را آغاز کرده است. این سازمان که اکنون 83 سال از عمر آن می گذرد، تا سال 1360 'خبرگزاری پارس' نام داشت اما پس از آن، با مصوبه مجلس شورای اسلامی به 'خبرگزاری جمهوری اسلامی' تغییر نام داد.
این خبرگزاری بر اساس حروف اختصاری نام خود به زبان انگلیسی، به 'ایرنا' هم شهرت دارد.
ایرنا در 31 مرکز استان و 24 شهرستان کشور نمایندگی مصوب سازمان امور اداری و استخدامی دارد و در 428 شهرستان دیگر با استفاده از خبرنگار آزاد فعالیت خبری خود را انجام می دهد.
این خبرگزاری در 20 کشور دیگر نیز نمایندگی دارد که از این تعداد در 14 کشور در قالب دفتر نمایندگی (خبرنگار اعزامی) و در 6 کشور به صورت خبرنگار محلی فعالیت می کند.
فرآورده های خبری ایرنا علاوه بر سایت، در شبکه های مختلف اجتماعی همچون تلگرام و توئیتر و به 9 زبان فارسی، انگلیسی، عربی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ترکی استانبولی، اردو و روسی منتشر می شود.خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7505 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.