سید جواد حسینی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان تربت جام افزود: شایسته گزینی، به گزینی و عام گرایی با رویکرد عدالت ترجیحی در دولت تدبیر و امید ملاک عمل است، نه سنی و شیعه بودن. دولت معتقد است مرزهای جغرافیایی، سنی، جنسیتی، قومی و دینی را باید درهم شکست و شایسته گزینی را ملاک عمل قرار داد.
وی ادامه داد: همچنین 64 درصد فرمانداران و معاونان آنان در خراسان رضوی در چارچوب فعالیت دولت تدبیر و امید دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا هستند و 98 درصد بخشداران هم تحصیلات کارشناسی به بالا دارند. 84 درصد فرمانداران از خانواده شاهد و ایثارگر هستند که این تعداد نسبت به 20 درصد رشد بیشتر شده است.
او در ادامه همچنین گفت: در فرهنگ سیاسی ما گفتار تا حدی بر عمل غلبه دارد. برای عملیاتی شدن این گفتارها باید برنامه ریزی را ملاک عمل قرار دهیم و امروز در این حوزه تلاش می شود.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: استانداری 16 هدف راهبردی را مبنای عمل خود قرار داده و در قالب برنامه و عمل تعیین تکلیف نموده است. چنانکه در حوزه معاونت سیاسی 78 هدف و 720 برنامه به اقدام تبدیل و شاخصهای آن مشخص شده و بر اساس آن عملکرد مدیران ارزیابی می شود.
وی از جمله هفت هدف راهبردی اصلی امسال را در خراسان رضوی اشتغال و تولید اعلام و بیان کرد: تاکنون از 160 هزار اشتغال جدید تعیین شده برای استان طی امسال 155 هزار مورد آن محقق شده است.
حسینی تامین امنیت و تقویت آن، مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی، حراست از حقوق شهروندی، ارتقا فعالیت فرهنگی و توسعه مشارکت اجتماعی را از دیگر اولویتهای ذکر و بیان کرد: باید همه بخشها و گروهها در این راستا تلاش کنند.
وی در ادامه همچنین گفت: مسئولان باید برافزایش وحدت و تلفیق هویتی متمرکز شوند و از تقلیل هویتی پرهیز کنند. دو عنصر و مولفه اساسی هویت در ایران اعتقادات دینی به عنوان محور اساسی و فرهنگی عرفی و ملی هستند. در خراسان رضوی هر دو مولفه بروز و ظهور دارند.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: امام رضا(ع) نماد دین و تفکر دینی و حکیم ابوالقاسم فردوسی نماد ملیت ایرانی هستند که برادران اهل سنت به هر دو مولفه یعنی فرهنگ ملی و فرهنگ رضوی پایبندی خود را نشان داده اند. نباید این دو عنصر دینی و ملی را در فرهنگ خود تقلیل داد یا به حاشیه راند. این خطا را در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم که فرهنگ دینی کمرنگ و فرهنگ ملی تقویت شد.
وی ادامه داد: امروز راهبردی نظام تکیه بر عناصر تلفیقی است نه تفکیکی و تقلیلی زیرا اگر کشوری یک عنصر هویتی را برجسته و بقیه را نادیده بگیرد هویت آن جامعه تضعیف می شود. تقلیل هویت یک کشور منجر به کاهش وحدت و انسجام و اتحاد آن کشور و در نتیجه قدرت آن می گردد.
حسینی در ادامه تربت جام را پایتخت وحدت، انسجام و وفاق توصیف و بیان کرد: در این شهر بیش از هر نقطه دیگری برعناصر هویت دینی و ملی مشترک بین برادران شیعه و سنی اصرار شده است و این دو قشر در نهایت وحدت و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
مسئولان این شهرستان در هر بخش، نهاد و دستگاهی نیز باید اینچنین فکر کرده و عمل می کنند.
وی افزود: تربت جام می تواند محلی برای ترویج وحدت و انسجام نه فقط در ایران زمین بلکه درجهان اسلام باشد. پیش و پس از انقلاب اسلامی همدلی و انسجام را بارها و بارها به اثبات رسانده اند.
طی این نشست از خدمات سه ساله علی رستمی تقدیر شد و مرتضی حمیدی به عنوان فرماندار جدید تربت جام معرفی شد.
مرکز شهرستان 270 هزار نفری تربت جام در فاصله 167 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. 137 هزار نفر از جمعیت تربت جام در 251 روستای این شهرستان ساکن هستند. این شهرستان مرزی شامل چهار شهر، پنج بخش مرکزی، صالح آباد، نصرآباد، پایین جام، بوژگان و 13 دهستان است. تربت جام از سمت شمال شرق هم مرز با جمهوری ترکمنستان و از سمت شرق هم مرز با افغانستان است. خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.