مسعود رنجبر دوشنبه درجمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گفت: در دانشگاه باید صاحبان افکار وعقاید مختلف و در فضای صمیمی ومسالمت آمیز به بحث و گفتگو درباره مسائل جامعه، مسائل سیاسی و روز کشور بپردازند.
وی افزود: تضارب آراء باید باشد که اگر نباشد رشد و پیشرفتی نیست ، در دولت تدبیر وامید رییس جمهوری در دوهفته گذشته درسیستان وبلوچستان اشاره کردند که دانشگاهیان انتقاد را حتی از خود رئیس جمهور داشته باشند.
نماینده عالی دولت در مه ولات گفت: انتقاد لازمه کار است،انتقاد سازنده نه از روی حب و بغض؛ انتقادی که دنباش نظر وسازندگی باشد.
وی گفت:عده ای درداخل می گفتند برجام خوب نیست؛الان همه متوجه شدن اگر خوب نبود چرا آمریکا؛اسرائیل وعربستان به دنبال لغو برجام هستند؛ما از اول اعلام کردیم این قرارداد خوبی است برجام برد- برد است واز اول اسرائیل تاکیدداشت که برجام خوب نیست، وقتی دشمنان ما اعلام به خوب نبودن برجام و تلاش برای برهم زدن آن می کنند حتما قرارداد خوبی است.
رنجبر گفت:دانشجویان به عنوان قشری فرهیخته همیشه در سرنوشت جامعه موثر و نقش آفرین بوده و از این روست که نشاط وسرزندگی ومطالبه گری آنان همیشه موجب ترقی وتعالی بوده است.
امام جمعه مه ولات نیز دراین جلسه گفت: اگر پایان علم خدا باشد آن علم الهی است و باعث کمال می شود و اگر پایان آن غیر خدا باشد باعث غرور و تکبر می شود.
حجت الاسلام محمد علی میری با اشاره به بیانات پیامبر مکرم اسلام مبنی بر آموختن و کسب علم حتی با سفر به چین، ضرورت و اهمیت علم آموزی و کسب دانش دانش در دین مبین اسلام را تبیین کرد.
وی بیان کرد: علم در اسلام جهت دار است و با شناخت خداوند شروع می شود، شناخت خدا در هر گروه قشری متفاوت است با توجه به آیات قرآن ، خداوند به دانشجویان توصیه می کنند با تحقیق بررسی در علوم به شناخت خداوند برسند.
میری افزود : انسان ها از نظر علم آموزی به سه دسته عالمان ربانی، متعلمان واقعی و در راه نجات و انسانه ای هزار رنگ که هر لحظه و آنی بر طبق موقعیت نظر عوض می کنند، تقسیم می شوند.
رییس دانشگاه آزاد مرکز مه ولات که دیگر سخنران این مراسم بود افزود: همه مکاتب بشریت و ادیان آسمانی بر کسب علم و دانش تاکید دارند و امروزه اهمیت دانش بر کسی پوشیده نیست .
عباس سپهری افزود دانشگاه آزاد اسلامی واحد مه ولات ابتدا در مهر ماه سال 1392 با تلاش مسئولین با یک کلاس و یک رشته راه اندازی شد.
وی گفت: هم اکنون دانشگاه آزاد با 6 رشته و 140 دانشجو واستفاده از اساتید بومی دررشته های کارشناسی و کاردانی؛ کامپیوتر؛ معماری؛ حسابداری؛ تربیت بدنی وآموزش ابتدایی به دانشجویان خدمات ارائه می دهد‌.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: مهدی تنجو *انتشار: علی اصغرافتاده
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.