محمد قانعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین سن هتلها در کشور 37 سال می باشد حال آنکه این میانگین برای هتلهای فعال در کلانشهر مذهبی مشهد 6 سال است.
وی ادامه داد: علاوه بر جوان بودن، هتلهای مشهد با تجهیزات نو، مدرن و به روز در دنیا مجهز شده اند و سطح کیفی و کمی خدمات ارائه شده در این هتلها نسبت به بهای دریافتی از مسافر بسیار بالا و در حد عالی است.
رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: مشهد تنها شهر کشور است که وارد مسیر استانداردسازی هتلها شد و این مسیر را با اجرای استانداردسازی در 90 درصد هتلهای خود به خوبی طی کرده است.
وی افزود: این در حالی است که تطبیق استاندارد هتلهای این کلانشهر علاوه بر بومی سازی مطابق و همگام با استانداردهای جهانی شده است بگونه ای که استانداردهای بین المللی در حد کمال در هتلهای مشهد به اجرا درآمده و به جرات می توان گفت حتی از کشورهای همسایه در این زمینه جلوتر هستیم.
قانعی ادامه داد: حمایت از صنعت هتلداری و فراهم کردن زمینه فعالیت و سرمایه گذاری در این بخش می تواند در رشد صنعت گردشگری و تحقق مزایای این صنعت موثر و راهگشا باشد.
214 هتل در مشهد فعالیت دارند. گنجایش اسمی پذیرش این تعداد هتل 50 هزار نفر است که در اوج فصل سفرها به 75 هزار نفر نیز می رسد.
سالانه سه میلیون گردشگر خارجی و 25 میلیون گردشگر داخلی به مشهد سفر می کنند. خراسان رضوی 52 درصد واحدهای اقامتی دائم کشور شامل هزار واحد هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر را در خود جای داده است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.