دکتر سید جواد حسینی جمعه شب در گردهمایی انجمن AA (بهبود یافتگان از اعتیاد به الکل) افزود: تشکل ها به دو گروه 'همدرد و حامی' تقسیم می شوند که تشکل های همدرد خود مدتی از زندگی شان را در آلودگی و ناراستی گذرانده اند و پس از مدتی با رسیدن به شناخت و معرفت، از آن راه برگشته اند.
وی تصریح کرد: در تشکل های حامی گروهی از انسان های شریف و نجیب با نگاه انسان دوستانه و معرفت شناسانه برای نجات انسان هایی که به انواع آلودگی ها مبتلا شده اند، تلاش می کنند.
وی بیان کرد: اعضای تشکل های همدرد مانند بهبود یافتگان از اعتیاد به الکل در راستای سیاست های دولت این بازگشت را از خودشان شروع کرده اند و نه تنها برای بهبودی خود تلاش می کنند بلکه دست در دست هم داده تا جامعه را از انواع آلودگی به اعتیاد نجات دهند.
حسینی ادامه داد: تلاش شما تشکل های همدرد برای استقرار شهر دوستدار انسان، شهری عاری از آلودگی به اعتیاد مواد مخدر قابل ستایش و شایسته قدردانی است و مسئولان نیز در راستای تحقق این هدف انسانی و والا از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در بخشی از سخنانش تاکید کرد: انسان های وارسته و سعادتمند انسان هایی نیستند که با معرفت شناسی عمیق هیچگاه به خطا گرفتار نشده اند، بلکه انسان هایی غیر وارسته اند که به سمت این خطاها می روند و هیچگاه توقف و برگشت ندارند.
وی خاطر نشان کرد: انسان با نگاه تامل برانگیز و بازگشت به خویش و شناخت معرفت می تواند به اعتیاد و تاریکی ها نه بزرگ بگوید و در حقیقت توبه کند و این در حالی است که بر اساس آیات قرآنی خداوند توابین را بیشتر دوست دارد.
به گفته وی، بر این اساس گناه و خطای توبه کنندگان نه تنها بخشیده می شود، بلکه در نزد خداوند خطاها و نسیان برایشان تبدیل به ثواب، خوبی و زیبایی می شود.
الکلی‌های گمنام Alcoholics Anonymous نام اختصاری AA، سازمانی متشکل از معتادان به الکل هستند که برای قطع مصرف الکل تلاش می‌کنند.
اعضای این سازمان این هدف را از طریق خودیاری و کمک سایر الکلی‌های در حال بهبودی با برگزاری جلسات منظم و در میان گذاشتن تجربیات خود با یکدیگر دنبال می‌کنند.
خبرنگار:مریم انجیدنی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
3027/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.