به گزارش ایرنا عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در این نشست گفت:همه اسناد بالادستی نظام بر روی تحکیم خانواده تکیه دارند و دشمنان در تلاش هستند که با مشغول کردن جوانان ایرانی به انحرافات جنسی مانع بهره برداری از این نیرو در مسیر پیشرفت کشور شوند.
امیرحسین بانکی پور، توسعه مهدهای کودک‌، افزایش خانه‌های سالمندان و حضور گسترده زنان در مشاغل مختلف برای کاهش نقش در خانواده را از پیامدهای توسعه غربی عنوان کرد و افزود: غرب در تلاش است که با حضور زنان در جامعه، توانی را که آن‌ها باید در خانواده صرف کنند صرف دیگر امور کند.
وی با تأکید بر این مطلب که اصل تربیت در خانواده شکل می‌گیرد، گفت: مراکزی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نمی‌توانند افراد را تربیت کنند بلکه متولی تربیت، خود خانواده‌ها هستند.

*جوانان سواد زندگی ندارند
عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هم در این نشست گفت: امروز در کشور با مدرک‌داران بی سوادی مواجه هستیم که سواد زندگی را ندارند.
حجت‌الاسلام‌ محمدرضا سالاری‌فر ادامه داد: سواد زندگی کردن با سواد دانشگاهی تفاوتی دارد و این طور نیست اگر جوانی تعدادی واحد درسی را گذراند او می‌تواند به خوبی یک زندگی را اداره نماید.
وی با بیان اینکه زنان و مردان در جامعه ایرانی با مشکل هویتی مواجه هستند، گفت: تغییر در باورهای دینی خانواده‌ها، آشفتگی در نقش‌های زن و شوهر و تغییر در سبک زندگی جامعه ایرانی از شیوه های همسرگزینی تا روابط بین زوجین از جمله ریشه‌های اجتماعی مشکلات خانواده‌ها است.
اتمام سطح 2 و اشتغال به سطح 3 حوزه علمیه برای برادران و اتمام سطح 2 حوزه علمیه برای خواهران از جمله شرایط عضویت در طرح روحانیان خادمیار خانواده آستان قدس رضوی است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.