به گزارش ایرنا علیرضا قامتی چهارشنبه در نشستی خبری با خبرنگاران با اشاره به آسفالت 50 کیلومتر راه روستایی این شهرستان در 50 ماه گذشته، اظهار کرد: قوچان در شاخص راه روستایی از میانگین استانی وضعیت مطلوب تری دارد.
وی در خصوص راه ارتباطی 2 روستای مشکانلو و پاکتل نیز گفت: زیرسازی 4 کیلومتر راه روستایی مشکانلو صورت گرفته که با مساعد شدن وضعیت جوی آسفالت می‌شود.
فرماندار قوچان با اشاره به طرح گردشگری سد تبارک آباد با سرمایه‌گذاری هفت هزار و 800 میلیارد ریالی در بازه 10 ساله، افزود: باید به مناطق ثبت‌شده گردشگری قوچان از جمله دره یوسف خان و دره شمخال توجه ویژه‌ای شود تا ضمن ایجاد رونق در اقتصاد منطقه، بکر بودن و وضعیت موجود آن‌ها حفظ شود.
وی از اجرای 22 طرح در حوزه بهداشت و درمان شهرستان شامل 6 طرح درمانی و 16 طرح بهداشتی خبر داد و گفت: در این بخش 170میلیارد ریال در حوزه ساختمانی هزینه شده و 70 میلیارد ریال نیز به تجهیز این مراکز اختصاص یافته که تا پایان سال هزینه می شود.
قامتی در خصوص اجرای طرح اگو در شهر قوچان نیز گفت: اعتبار این طرح امسال 45 میلیارد ریال است که با این هزینه می‌توان خط ارتباط شهری را به تصفیه‌خانه فتح‌آباد رساند و با تزریق پنج میلیارد ریال دیگر به این طرح تا پنج سال آینده آنرا به اتمام رسانید.
فرماندار قوچان در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی نیز گفت: با وجود مشکلات ایجادشده برای 2 کارخانه کاشی و دوچرخه‌سازی، توانستیم از طریق فعالیت در حوزه خدمات، کشاورزی و پرداخت تسهیلات بسیج، کمیته امداد خمینی (ره) و بهزیستی، برنامه هدف گذاری شده برای ایجاد اشتغال در شهرستان در 6 ماهه نخست سال را محقق سازیم.
قامتی اضافه کرد: تاکنون نزدیک به 60 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه‌های بسیج، کمیته امداد، بهزیستی و کشاورزی پرداخت‌ شده که امید است تا پایان سال به 150 میلیارد ریال برسد.
رئیس شورای اداری قوچان با اشاره به کاهش 13 درصدی جرائم شهرستان در سال جاری افزود: این کاهش جرائم در حوزه‌های مواد مخدر، تصادفات درون‌شهری، نزاع و درگیری، تجاوز به عنف، سرقت‌های خرد و زورگیری بوده است اما در حوزه تصادفات بین‌شهری شاهد افزایش 33 درصدی آن نسبت به سال گذشته بوده ایم .
قامتی با اشاره به اجرای طرح مشاوره پیش از ازدواج برای زوجین قوچانی گفت: اجرای این طرح موجب کاهش 29.7 درصدی آمار طلاق در شهرستان شده است.
شهرستان قوچان در 137 کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار : حبیبه احسنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7501/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.