مهدی علیپور روز چهارشنبه در مراسم همایش سراسری آموزشی خزانه داران و عاملان ذیحساب جمعیت هلال احمر در مشهد افزود: به این ترتیب رکورد جمع آوری کمکهای مردمی در کشور شکسته شد که نمایانگر اعتماد شایسته مردم به نهاد عمومی هلال احمر است.
وی زمان وصول کمکهای مردمی را از روز سوم پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه اعلام و بیان کرد: از مسجدیها تا بازاریان تهران، آحاد مردم و گروهها از سایر استانها و شهرهای کشور در این عزم عمومی برای کمک به زلزله زدگان سهیم شدند که این خود بسیار ارزشمند است.
خزانه دار کل و ذیحساب جمعیت هلال احمرادامه داد: کار بسیار بزرگ و عظیمی در جمعیت هلال احمر پس از زلزله غرب کشور رخ داد و سیل کمکهای مردمی به مناطق زلزله زده برگ زرینی برای نظام جمهوری اسلامی و نه فقط نهادهای امدادی است. افتخار اصلی این خدمات به نام امدادگران داوطلب و حضور ایثارگرانه جوانانی مانند سیدعلی حسینی(امدادگر و کوهنورد مفقود در اشترانکوه) در آن مناطق بود.
وی گفت: میزان کمکهای غیرنقدی به زلزله زدگان نیز تاکنون بالغ بر هزار میلیارد ریال بوده که در اعلام عمومی به صورت تقریبی صرفا حدود 700 میلیارد ریال آن مطرح شده بود.
علیپور افزود: جمعیت هلال احمر پیشگام امدادرسانی به مردم زلزله زده از نخستین لحظات‌ پس از حادثه بود. زمان رسیدن کمکهای هلال احمر استانها به مناطق زلزله زده بیشتر در ساعات پایانی شب و سحر روزهای نخست بود که نشانگر روحیه جهادی و ایثارگرانه است.
وی ادامه داد: حضور طیفهای مختلف مردم در مناطق زلزله زده و دیدن خدمات هلال احمر باعث ارتقای میزان رضایتمندی و اعتماد عمومی در جامعه شده است.
خزانه دار کل و ذیحساب جمعیت هلال احمر گفت: افزون بر 100 هزار تخته چادر در روزهای نخست حادثه توسط هلال احمر به منطقه زلزله زده غرب کشور ارسال شد که این حجم بالای کمک مردمی برای ارسال صدها کامیون و تریلر و به نوعی باربری ویژه ای می طلبید که شگفت آور است.

* فضاسازی نادرست در ارتباط با زائران عتبات عالیات
وی در ادامه همچنین به فضاسازی تبلیغی نادرست در ارتباط با مبالغ اخذ شده از زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: امسال فقط حدود 900 هزار نفر در سامانه حج و زیارت ثبت نام کردند که از هر نفر صرفا 50 هزار ریال برای انبوه خدمات پزشکی و امدادی هلال احمر دریافت شد.
علیپور میزان تجمیع مبالغ واریزی توسط زائران از حج و زیارت را حدود 45 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: مبلغ هزینه شده در زمینه های دارویی، پزشکی و خدماتی توسط جمعیت هلال احمر برای خدمت به زائران اربعین حسینی بیش از دو برابر این میزان پرداختی بود.
همایش آموزشی خزانه داران و عاملان ذیحساب جمعیت هلال احمر با محوریت اصلاح و تقویت نظام مالی و هدف بررسی و ابلاغ آخرین دستورالعملها و بخشنامه های مالی این جمعیت به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
سرفصل عناوین اصلی این دوره آموزشی شامل ارائه آئین نامه تضمین معاملات ، قانون برگزاری مناقصات، قوانین مرتبط با طرحهای تملک داراییهای سرمایه ای، آشنایی با استانداردهای حسابداری و نظام حسابداری تعهدی و همچنین آموزش آیین نامه مالی و محاسباتی موقوفات است. 60 تن از خزانه داران و ذیحسابان جمعیت هلال احمر از سراسر کشور در این همایش حضور دارند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.