رئیس اداره امور فناوریهای مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف نمایشگاه منطقه ای کشاورزی را بالا بردن سطح دانش و آشنایی بهره بردارن با آخرین ادوات کشاورزی و مکانیزاسیون اعلام و بیان کرد: کشاورزان و تولیدکنندگان 11 شهرستان غربی استان و سه هزار و 800 بهره بردار در این نمایشگاه حضور دارند.
محمدرضا قوسیان مقدم افزود: در برنامه توسعه مکانیزاسیون استان برای هر شهرستان یک برنامه توسعه 12 ساله تعریف شده که با توجه به الگوی کشت هر منطقه نیاز ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی پیش بینی می شود که ابتدای هر سال ابلاغ شده و معادل آن تسهیلات با کارمزد 15 درصد بدون سپرده گذاری داده می شود.
وی ادامه داد: در بخش تجهیزات و تولیدات کشاورزی برندهای زیادی وجود دارند لذا برای اینکه کشاورزان بتوانند انتخاب دقیقتر و بهتری داشته باشند این نمایشگاه بر اساس نیازمندیهای منطقه ای طراحی شده است.
فرماندار نیشابور هم در این مراسم گفت:این شهرستان دارای کشاورزی دیرینه و پویا است. با برپایی این نمایشگاه تولیدکنندگان از نیازهای واقعی کشاورزان منطقه مطلع خواهند شد.
سعید شیبانی افزود: امیدواریم با کمک این نمایشگاه و نهادهای ذیربط خط اعتباری مکانیزه شدن کشاورزی نیشابور تقویت شود.
نمایشگاه منطقه ای تخصصی ماشین آلات، ادوات، لوازم و تجهیزات زراعی، باغی، آبیاری، دام و طیور به مدت سه روز در نیشابور ادامه دارد.
خبرنگار: سعید صفارائی **انتشار: حسین کریم زاده
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.