علی طاهریان روز سه شنبه در نشست خبری افزود: دانش ‌آموزان با هر توانی که دارند باید در کنار یکدیگر به تحصیل بپردازند و این امر به عدالت آموزشی نزدیکتر است.
وی اظهار کرد: امسال با درخواست توسعه کلاس ‌ها از سوی اینگونه مدارس در شهرستان موافقت نکردیم.
وی با اشاره به نقش مدارس غیر انتفاعی در کمک به آموزش و پرورش گفت: این مدارس در کاشمر سه هزار و 400 دانش‌ آموز را زیرپوشش دارند که کمک بسیار بزرگی به آموزش و پرورش است زیرا سالانه 23 میلیون ریال بار مالی به ازای هر دانش‌ آموز را از دوش آموزش و پرورش کم می‌ کنند.
طاهریان افزود: دغدغه اصلی ما در آموزش و پرورش آسیب ‌های اجتماعی بین دانش آموزان است که باید به این موارد توجه بیشتری شود.
وی اظهار کرد: برنامه محوری، خلاقیت، اخلاق ‌مداری و عدالت آموزشی شعار امسال آموزش و پرورش کاشمر است، که در این راستا از تمام مدارس خواسته شده است برنامه ‌ای تهیه و اولویت ‌های کاری خود را در این زمینه ها مشخص و اعلام کنند.
وی گفت: در حوزه عمرانی طی 2 ماه گذشته شاهد حضور سه گروه از خیرین بزرگ کشور در کاشمر بودیم که یکی از آنان 20 میلیارد ریال به آموزش و پرورش این شهرستان کمک کرد.
طاهریان افزود: پیش بینی می شود جامعه خیرین یاوری نیز 35 میلیارد ریال به این اداره کمک کند.
وی خواستار کمک بیشتر اولیای دانش آموزان در رفع مشکلات 180 مدرسه کاشمر شد.

* اجرای طرح ابتکاری مدرسه مشاغل در کاشمر
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کاشمر نیز از اجرای طرح ابتکاری مدرسه مشاغل در این شهر خبر داد و گفت: این طرح برای مهارت ‌آموزی در مدارس این شهرستان اجرا می شود.
کاظم شیردل افزود: در اجرای این طرح دانش ‌آموزان در ساعت ‌های هنر در غرفه ‌هایی هنرها، خلاقیت و مهارت ‌های مختلف را تجربه کرده و می آموزند.

* کمکهای چند میلیاردی خیرین در حوزه آموزش و پرورش
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش کاشمر هم در این نشست گفت: منابع مورد نیاز برای رفع مشکلات فضاهای آموزشی، نمازخانه ‌ها و دارالقرآن‌ ها از محل اعتبارات ملی، استانی، سرانه‌ های آموزشی مدارس و درآمدهای اختصاصی تأمین می شود.
یعقوب گل محمدی افزود: به ‌رغم کمبود اعتبارات در این بخش‌ ها تاکنون اعتبارات ملی، استانی و سرانه ‌های آموزشی مدارس پرداخت نشده و خیرین اقدامات بسیار ارزشمند در این زمینه داشته ‌اند.
وی اظهار کرد: احداث هفت نمازخانه و سالن چند منظوره با هزینه پنج میلیارد ریال، احداث مدرسه چهار کلاسه برکت روستای رزق آباد با هزینه 300 میلیون ریال، مدرسه چهار کلاسه روستای عشرت‌ آباد با هزینه 200 میلیون ریال و توسعه آزمایشگاه با هزینه 65 میلیون ریال از محل کمک‌ های خیرین و اعتبارات استانی از جمله اقدامات انجام شده و در دست اقدام است.
وی از افتتاح مدرسه 10 کلاسه مرحوم اسماعیلی با هزینه 10 میلیارد ریال، مدرسه 10 کلاسه برکت در محل مسکن مهر با هزینه 12 میلیارد ریال و مدرسه 10 کلاسه مسکن مهر با هزینه 10 میلیارد ریال خبر داد و گفت: مدرسه چهار کلاسه مرحوم رحیمی با هزینه 2 میلیارد ریال با کمک خیرین نیز در حال ساخت است.
گلمحمدی افزود: طی 2 ماه اخیر بهبود سیستم گرمایشی و شوفاژ 30 آموزشگاه با هزینه 30 میلیارد ریال انجام شده که از بزرگ ‌ترین پروژه ‌های تأسیساتی در طول تاریخ آموزش و پرورش کاشمر می باشد.
وی اظهار کرد: در حوزه رفاهی نیز تجهیز کلینیک درمانی فرهنگیان و خرید یونیت دندانپزشکی در حال انجام است و برای ساخت استخر آموزش و پرورش نیز اقداماتی انجام شده که امیدواریم با پذیره ‌نویسی و سرمایه‌ گذاری فرهنگیان نسبت به تکمیل استخر اقدام شود.

* مشکل در تأمین تجهیزات هنرستانهای کاشمر
معاون آموزش متوسطه اداره آموزش‌ و پرورش کاشمر نیز گفت: در تأمین تجهیزات هنرستانهای شهرستان با مشکلات بسیار مواجهیم.
عزت الله طاهریان با اشاره به تحصیل 1300 دانش‌ آموز در هنرستانهای کاشمر افزود: از 2 سال قبل که نظام آموزشی و کتاب ‌های آموزشی تغییر کرد وضعیت هنرستانها از نظر امکانات بسیار ضعیف تر شد.
وی اظهار کرد: جدید شدن محتوای آموزشی، وسایل جدید نیز می‌ طلبد اما در هنرستانها کمتر شاهد تحقق این نیازها هستیم، لذا برای عملی شدن عدالت آموزشی باید نیازهای هنرستانها مدنظر مسئولان مربوطه قرار گیرد.
وی گفت: مشکلات موجود در تأمین تجهیزات هنرستانها بسیار جدی است و با توجه به اینکه از سال آینده پایه دوازدهم در هنرستانها مستقر می‌شود در بخش فضای آموزشی آن نیز مشکلات بسیار خواهیم داشت.
طاهریان با اشاره به در پیش بودن هفته پژوهش افزود: در راستای شناسایی استعدادهای کودکان در این هفته پژوهشسرای کودک در کاشمر راه ‌اندازی می‌شود.
هم اکنون 24 هزار دانش آموز در 190 مدرسه، آزمایشگاه، پژوهشسرا و کانون تربیتی توسط 2 هزار و 250 معلم مشغول تحصیل هستند.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.