به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شهرستان سبزوار افزود: این تسهیلات با همکاری بنیاد مستضعفان، بانک سینا و معاونت روستایی ریاست جمهوری با کارمزد 6 درصد به طرح های عمرانی و تولیدی روستاها پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: از ابتدای امسال برای 360 میلیارد ریال از این اعتبارات طرح معرفی شده که تاکنون 120 میلیارد ریال آن بر اساس پیشرفت این طرحها پرداخت شده است.
رشیدیان افزود: برای رونق و توسعه مشاغل کوچک نیز تسهیلات ارزان قیمت به میزان 240 میلیارد ریال برای ارائه کمکهای فنی و اعتباری، تسهیلات یارانه ای، سرمایه ثابت و سرمایه در گردش برای بخش تولید در نظر گرفته شده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: امسال ایجاد 160 هزار اشتغال در برنامه کاری استان قرار دارد که بخش عمده آن در ادارات جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، گردشگری و آی تی محقق می شود.
وی با اشاره به سرمایه گذاری مطلوب در این بخش ها افزود: 10 هزار و 500 میلیارد تومان در بخش صنعت، معدن و تجارت، پنج هزار و 800 میلیارد تومان در بخش گردشگری، هزار میلیارد تومان جهاد کشاورزی و 320 میلیارد تومان در بخش آی تی سرمایه گذاری شده است.
رشیدیان گفت: با همت دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری خراسان رضوی از 14،2 به 10،1 درصد رسیده که از میانگین کشوری آن پایین تر است، اگرچه هنوز حدود 300 هزار بیکار و جویای کار در استان وجود دارد.
وی اظهار کرد: از تابستان پارسال تا آخر تابستان امسال 184 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده که بر اساس آمار رسمی این استان با تحقق 23،1 درصد اشتغال کشور، رتبه نخست را داشته است.
رشیدیان ادامه داد: با همکاری خوب بانکها و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای بهبود فضای کسب و کار، رتبه خراسان رضوی در سطح کشور ارتقا یافته است.
وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه دولت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است، افزود: اقتصاد مقاومتی امری تکلیفی و نه مخصوص دولت بلکه برای همگان است و در گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی، ارتقای تولید داخلی و ایجاد فرهنگ مصرف کالای داخلی در جامعه ائمه جمعه، آموزش و پرورش و رسانه ها نقش موثری دارند.
رشیدیان با اشاره به طرح روستاهای پاک عاری از طلاق، اعتیاد و بیکاری و چند مولفه دیگر افزود: تاکنون 63 روستای پاک در خراسان رضوی مشخص شده است.
استاندار خراسان رضوی با تبریک پیروزی های جبهه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه گفت: قهرمانان این جبهه مستشاران نظامی و شهدای مدافع حرم هستند، شهدایی که با مقابله در برابر تحجر، افراطی گری و عناصر تکفیری، به بشریت خدمت کردند.
رشیدیان همچنین با اشاره به اوضاع اخیر لبنان افزود: حزب الله لبنان بر اساس تدبیر و منطق توطئه طایفه ای و فرقه ای این کشور را جمع کرد چنانکه تمام گروههای لبنانی و حتی حزب سعد حریری موضع همسو با رهبر روشن ضمیر حزب الله اتخاذ کردند.
وی همچنین با اشاره به حرکت ترامپ در فرض پایتخت جعلی برای رژیم صهیونیستی، افزود: این تصمیم نابخردانه علاوه بر اتحاد بیشتر کشورهای اسلامی علیه سیاست های آمریکا از سوی دولتهای اروپایی هم پذیرفته نشد.
استاندار خراسان رضوی شهرستان سبزوار را زادگاه مفاخر و مشاهیری چون حکیم سبزواری، دکتر شریعتی، بیهقی و حمید سبزواری دانست و گفت: این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی، شاهراه ارتباطی شرق، غرب، شمال و جنوب کشور است که زیرساخت های مهمی چون فرودگاه و راه آهن در آن فراهم است.
رشیدیان افزود: سبزوار با تاریخ کهن، ظرفیت گردشگری، وجود دانشگاهها، حوزه علمیه، نیروی انسانی متخصص، بخش خصوصی قوی و ظرفیت های دامپروری و کشاورزی از شهرستان های تاثیرگذار خراسان رضوی به خصوص در حوزه اقتصادی است.

*60 درصد از تعهد اشتغال سبزوار محقق شد
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: تعهد امسال این شهرستان هفت هزارو 300 اشتغال است که در هشت ماه گذشته با ایجاد بیش از چهار هزار شغل، 60 درصد آن محقق شده است.
احمد برادران افزود: بر اساس سرشماری سال گذشته نرخ فعالیت در شهرستان سبزوار 39 درصد و اشتغال 89 درصد است.
وی اظهار کرد: سهم اشتغال شهرستان در بخش کشاورزی 20 درصد، صنعت، معدن و تجارت 26 و خدمات 52 درصد است.
فرماندار سبزوار افزود: نرخ بیکاری در سبزوار 10،9 درصد است و جویندگان کار در این شهرستان بر اساس سرشماری سال گذشته 10 هزار و 607 نفر هستند.
برادران، تهیه سند توسعه روستایی در سطح سه روستا برای نخستین بار در استان را از اقدامات این شهرستان برای توسعه و توانمندسازی مناطق روستایی دانست و ادامه داد: سبزوار به عنوان شهر دانشگاهی، صنعتی، گردشگری و بهره مند از راه آهن، فرودگاه و موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی خاص، ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران و اشتغال دارد.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد .
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.