احمد برادران روز یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سبزوار به مناسبت روز دانشجو، افزود: ایجاد فضای باز برای مشارکت اجتماعی و سیاسی دانشجویان و پرهیز از نگاه امنیتی در فضای دانشگاهها زمینه شور و نشاط را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: نگاه دولت دوازدهم به آموزش عالی نه تشریفاتی بلکه واقعی است تا دانشجو بتواند با آزادی و در چارچوب منافع ملی دیدگاههایش را مطرح و در تضارب آرا نظرات مخالف را بشنود و با نقادی دیدگاهها بطور مؤثر در اجتماع ظاهر شود.
فرماندار ویژه سبزوار گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم دانشگاه از فضای ساکت و بی تفاوت فاصله گرفته و نقش و مشارکت دانشجویان در مسائل اجتماعی و سیاسی افزایش یافته است. منظور از سیاسی شدن دانشگاه حساسیت دانشجو به مسائل سیاسی اجتماعی است زیرا حرمت و شان دانشگاه فراتر از آن است که دانشگاه جولانگاه گروهها سیاسی قرار گیرد.
وی افزود: آرمانخواهی وظیفه دانشجو و نقد عالمانه و منصفانه عملکرد دولت از انتظارات جامعه دانشگاهی کشور است.
برادران همچنین به اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا اشاره و بیان کرد: این توطئه شیطانی کمک ناخواسته ای از سوی آمریکا در مسیر تحقق انسجام و همدلی جهان اسلام علیه استکبار و رژیم صهیونیستی است. مطرح کردن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به دنبال جبران شکستهای آمریکا و همپیمانانش در سوریه و عراق صورت گرفته است.
همچنین در این مراسم 52 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان سبزوار حائز رتبه های برتر در مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی کشوری و استانی تقدیر شد.
30 هزار دانشجو در 16 واحد دانشگاهی شهرستان سبزوار مشغول تحصیل هستند. دانشگاه فرهنگیان در سبزوار 200 دانشجو دارد. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.