فرماندار تایباد در این نشست گفت: هدف از این نشست دستیابی به همدلی است که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و این برنامه ها و مراودات در اولویت سیاست های 2 کشور قرار دارد.
حسین شرافتی راد، شتاب بخشی به روند صادرات از ایران به افغانستان را ضروری دانست و افزود: هم اکنون یک سوم نیاز بازار کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون تامین می شود و 57 درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از این مرز صادر می گردد.
وی اظهار کرد: توسعه روابط استان خراسان رضوی با کشورهای همسایه به سبب اشتراکاتی که وجود دارد به نفع طرفین است و مسیر رشد استان را نیز فراهم می کند.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استانداری هرات افغانستان نیز در این نشست گفت: طی چند سال اخیر گام های موثر در راستای توسعه روابط و همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان برداشته شده که در این زمینه دولت افغانستان توانسته است تجارب خوبی از دولت ایران در همه زمینه ها کسب کند.
احمد شعیب معصومی افزود: مسئولان جمهوری اسلامی ایران و دولت افغانستان مشترکات فرهنگی را سرمایه ای بزرگ برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی 2 کشور می دانند و از هر گونه ابتکارات در این زمینه به طور متقابل حمایت می شود.
وی اظهار کرد: استان خراسان رضوی و مرز دوغارون نقش به سزایی در اقتصاد و رونق بازارهای کشور افغانستان دارد و روزانه بیش از 300 دستگاه کامیون ترانزیت از طریق این مرز ایران وارد کشور افغانستان می شود.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 740 هزار تن انواع کالای ترانزیت شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در قالب 38 هزار کامیون ترانزیت وارد کشور افغانستان شده که نشان از بازار پسندی محصولات ایرانی در افغانستان است.
معصومی افزود: روزانه بیش از 12 هزار تن انواع کالا از گمرک مرزی دوغارون وارد گمرک اسلام قلعه کشور افغانستان می شود.
گروه 20 نفره از فعالان اقتصادی ایران که با هدف افزایش سطح مبادلات تجاری، اقتصادی و بررسی رفع موانع صادرات و رفع برخی مشکلات رانندگان 2 کشور صبح شنبه وارد اسلام قلعه افغانستان شده بودند عصر امروز از مرز دوغارون وارد ایران شدند.
شهرستان مرزی تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.