به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان جمعه شب در تماس تلفنی با سیدموسی خادمی، همتای خود در لرستان، با تشکر از تلاش ها و اقدامات مدیریت بحران استاندای لرستان و گروههای امداد و نجات این استان برای نجات کوهنوردان مشهدی، در جریان آخرین وضعیت امدادرسانی و جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده و نجات یافته قرار گرفت.
وی با ابراز تاسف از حادثه رخ داده برای کوهنوردان مشهدی خاطر نشان کرد: بسیج تمام امکانات و تلاش های گروه امداد و نجات مدیریت بحران استان لرستان برای نجات کوهنوردان مشهدی در ارتفاعات اشترانکوه شایسته قدردانی و تقدیر است.
وی با تسلیت جان باختن 2 کوهنورد مشهدی در این حادثه بیان کرد: کوهنوردانی که به ارتفاعات اشترانکوه صعود کردند از برترین ها و جزو افتخارآفرینان خطه خراسان هستند و برای نجات کوهنوردان مفقود شده از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.
استاندار لرستان نیز با بیان اینکه تلاش نیروهای امدادی برای یافتن سایر مفقود شدگان با تمام توان ادامه دارد، گفت: هم اکنون دهها تن از کوهنوردان حرفه ای هلال احمر استان لرستان همراه با هیات کوهنوردی استان با 2 فروند بالگرد در حال انجام عملیات جست و جو برای یافتن و نجات دیگر مفقود شدگان این حادثه هستند.
تیم 15 نفره کوهنوردان مشهدی در مسیر برگشت صعود خود از ارتفاعات اشترانکوه اسیر بارش برف و کولاک شدند.
ساعت 3:20 بامداد روز جمعه خبر گرفتار شدن کوهنوردان مشهدی در برف و بوران به مدیریت بحران استانداری لرستان اعلام و عملیات امدادرسانی به آنان آغاز شد.
تا لحظه مخابره خبر از مجموع 15 کوهنورد 6 تن نجات یافته، اجساد 2 تن پیدا شده و تلاش برای یافتن هفت مفقود دیگر این حادثه ادامه دارد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.