به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: در ماه ‌های گذشته با انتشار اخبار نصرت و پیروزی ‌های پی در پی لشکریان اسلام در خطوط مقدم جبهه مقاومت، عرصه آنچنان بر دشمنان قسم خورده اسلام تنگ آمده است که نه در میدان مبارزه مردانه بلکه با اقدامات کثیف و غیرانسانی به عقده‌ گشایی از شکست های خود می پردازند.
این بیانیه می افزاید: سخنان یاوه‌ رئیس جمهور آمریکا، عجز و درماندگی جبهه عربی صهیونیستی را نمایان ساخت و سران جنایتکار آمریکا که در همه ایام از حربه و دسیسه چینی در عرصه نظامی تا تفرقه انگیزی و فتنه انگیزی کوتاهی نکرده‌اند، این بار نیز در اقدام غیرقانونی و مستکبرانه برای سرپوش گذاشتن بر شکستهایشان، دم از انتقال سفارت منحوس‌ خود به قدس می‌ زنند و هم ‌پیمانان صهیونیست آنان نیز به طمع و خیال خام از انتقال پایتخت سخن می گویند.
در ادامه بیانیه مزبور آمده است: آنچه از سوی سران استکبار مطرح شده، چیزی جز عجز و فرومایگی از سیاست ‌های شکست‌ خورده و ابلهانه آنها نیست و امید است که این امر، زمینه ‌ساز انتفاضه جهانی امت اسلام تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی شود.
این بیانیه می افزاید: رفتار حماقت‌ گونه سران استکبار، بیش از هرچیز نشانه ای برای افرادی است که خیال مذاکره و سازش با قدرتهای امپریالیستی در سر می ‌پروراندند و توافقنامه‌ های ننگینی چون پیمان اسلو را بر ملت فلسطین تحمیل کردند.
در بخش دیگر بیانیه آمده است: وقایع اخیر قدس بار دیگر پوشالی بودن تمام پیمان ها و تعهدات سران جنایتکار استکبار را نمایان ساخت و رئیس جمهور احمق و جاهل آمریکا باید بداند که با این تصمیم جاهلانه موجبات نابودی هرچه سریعتر رژیم صهیونیستی را فراهم می ‌آورد.
بیانیه مزبور می افزاید: امروز، تنها راه ‌حل نجات ‌بخش امت اسلام، اتحاد و همدلی و خیزش انتفاضه جهانی است چرا که وقایع اخیر نمایان ساخت که هیچ راه‌ حلی به جز انتفاضه مردمی و مسلح سازی کرانه باختری تا نابودی کامل رژیم اشغالگر قدس و تشکیل دولت مردمی منتخب ملت فلسطین وجود ندارد و ادعاهای سازشگران و تصمیم ها و تفاهم های پوشالی بین المللی هیچ گرهی از مشکلات ملت فلسطین نمی‌ گشاید.
مردم مشهد در بیانیه مزبور اعلام کردند: خیزش و حمایت برادرانه ملت غیور ایران بار دیگر به تمام مردم جهان ثابت کرد تا پیروزی نهایی ملت فلسطین در کنار آنها بوده و لحظه ‌ای آنها را تنها نخواهد گذاشت و توصیه برادرانه ما به سران سازشگر و سرسپرده غرب ملت‌ های اسلامی و عربی آن است که تا دیر نشده به جنبش ‌های مردمی مقاومت بپیوندند در غیر این صورت بعید نیست که سرانجام شوم و پلید فرعون ‌های جاهل، همچون حسنی مبارک و علی عبدالله صالح در انتظار آنها باشد.
در بخش پایانی بیاینه مزبور آمده است: ما مردم مسلمان، جنبش دانشجویی و تشکل های مردمی ایران اسلامی بیش و پیش از هر چیز به برادران مجاهد فلسطینی‌ تبریک می گوییم، چرا که اقدام اخیر سران صهیونیست نابودی خود را به تعجیل انداخته اند و انشاء الله به زودی شاهد پیروزی نهایی جبهه مقاومت و برپایی نماز وحدت از صحن قدس رضوی تا مسجد الاقصی خواهیم بود.
شهر قدس که مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهم ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می رود و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون هشت قطعنامه در باره قدس صادر کرده که در آنها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است.
ترامپ روز چهارشنبه 15 آذر ماه اعلام کرد بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد و سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل می کند.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7507/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.