علیرضا مسلم روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا آذر جاری کل بدهی پرسنلی و غیرپرسنلی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هزار و 500 میلیارد ریال است که در صورت وصول طلبها مشکل پرداختهای این دانشگاه برطرف خواهد شد.
وی به اعتراض جامعه پزشکی و پیراپزشکی شهرستان سبزوار نسبت به پرداخت مطالبات اشاره و بیان کرد: با وجود تعویق 14 ماهه کارانه پرسنل هیچ خللی در خدمت رسانی آنها ایجاد نشده است. آخرین دریافتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از بیمه سلامت آذرم پارسال گذشته بوده اما کارانه ها تا شهریور امسال پرداخت شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: از طرفی بیشتر پرداختی سازمانهای بیمه گر به شکل اوراق خزانه است و هم اینک دانشگاه 160 میلیارد ریال از این اوراق در اختیار دارد که نمی تواند با آن طلب پرسنل خود را پرداخت کند.
وی گفت: با توجه به اینکه اولویت با پرداختی پرسنلی اعم از حقوق و اضافه کار است و از طرفی با توجه به پرداخت معوقات تمام کارکنان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تا شهریور 96، این امر موجب تعویق چهار ماهه در پرداخت کارانه ها شده است.
مسلم افزود: درصد قابل توجهی از حقوق پرسنل به غیر از نیروهای رسمی و پیمانی از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه تامین می شود که سبب شده ماهانه 40 میلیارد ریال به این محل پرداخت شود. این موضوع نیز از عوامل تاخیر در پرداختها است.
وی ادامه داد: هدایت اعتبار برخی طرحهای عمرانی به سمت پرداخت حقوق پرسنل سبب طولانی شدن تکمیل این طرحها نیز شده است.
ظرف چند روز اخیر گروهی از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خواستار رسیدگی به مطالبات خود شده بودند.
37 مرکز بهداشتی و درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع غرب خراسان رضوی فعالیت می کنند. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشار: حسین کریم زاده
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.