به گزارش ایرنا، نادر سلیمانی روز سه شنبه در سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر با بیان اینکه این تصمیم بر اساس توافقی که هفته جاری با حضور شهردار و نمایندگان شورای شهر تربت حیدریه با مسوولان بانک شهر صورت گرفت، افزود: اگر شهرداری موفق به فروش املاک و تسویه بدهی خود نشود، تمام این سود به اصل بدهی افزوده خواهد شد.
وی گفت: بانک شهر پیشتر بدهی شهرداری را هزار و 280 میلیارد ریال اعلام کرده بود اما با پیگیری های فراوان که در سال آخر شورای چهارم و بدو شروع بکار دوره پنجم شورای شهر صورت گرفت، این میزان بدهی به 945 میلیارد ریال تقلیل یافت که شامل 870 میلیارد ریال اوراق مشارکت بافت فرسوده و 75 میلیارد ریال نیز مربوط به تسهیلات دریافتی شهرداری از بانک شهر مشهد باشد.
سلیمانی با بیان اینکه شخصا از این توافق رضایت ندارم، افزود: بانک شهر باید به تعهد خود برابر توافق پایان سال 95 عمل می کرد اما باز هم توانستیم فرصتی بگیریم تا برای مدتی سود کمرشکن بانک شهر را قطع کنیم که این خود اقدام خوبی است.
وی تصریح کرد: متاسفانه از بدو شروع به کار بافت فرسوده و فروش اوراق مشارکت مدیریت درستی صورت نگرفته و در حالی که می بایست پروژه باعث افتخار شهر و به منبعی برای کسب درآمد پایدار شهری تبدیل می شد، اینک به بزرگترین دغدغه شورای شهر و شهرداری تبدیل شده است.
سلیمانی اظهار امیدواری کرد: با همدلی و تلاش شورای شهر و شهردار و از همه مهمتر مشارکت گسترده شهروندان که نقش بسزایی در رونق این پروژه دارند، هر چه سریعتر شاهد تحول و آبادانی آن باشیم.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.