جاسم حسین پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع هفت هزار و 200 مدرسه استان، بیش از 2 هزار مدرسه شرایط نصب سامانه حرارت مرکزی و موتورخانه را دارند که این امر مستلزم تخصیص اعتبار است.
وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر در 2600 مدرسه با 18 هزار کلاس درس سامانه گرمایشی استاندارد و شوفاژ نصب شده، افزود: برای نصب و اجرای سامانه گرمایشی اعتباری معادل هزار و 400 میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی گفت: بقیه مدارس دارای بخاری کاربراتوری استاندارد و یا بخاری تابشی هستند.
وی با بیان اینکه هیچ مدرسه ای در استان بخاری نفتی چکه ای ندارد و در صورت اعلام وجود نیز، نسبت به جایگزینی آنها با بخاری استاندارد اقدام می شود، افزود: با توجه به اینکه بخاری تابشی مصرف برق بالایی دارد درصدد پیگیری تهیه بخاری گازسوز دوجداره هستیم تا جایگزین بخاری تابشی شود.
حسین پور افزود: البته این جایگزینی برای سال آینده محقق می شود اما آنچه مهم است، استاندارد سامانه های گرمایشی است که خوشبختانه در این زمینه مشکلی در استان وجود ندارد.
وی اظهار کرد: کلیه مدارس جدیدالتاسیس در هشت سال اخیر نیز با سامانه موتورخانه مرکزی و شوفاژ آماده سازی و تحویل شده است بنابراین در رابطه با استاندارد سامانه گرمایشی مدارس نیز نگرانی وجود ندارد.
این مسئول با بیان اینکه از نظر استانداردسازی سامانه های گرمایشی مدارس، خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد، افزود: در این رابطه همت و تلاش بالایی صورت گرفته و امید است شاهد گذران زمستانی خوب در مدارس استان باشیم.
یک میلیون و 200 هزار دانش آموز استان خراسان رضوی، که حدود 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را شامل می شود، در هفت هزار و 200 باب آموزشگاه تحصیل می کنند.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.