هادی قیصری روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حمایت از حقوق معلولان افزود: از این تعداد 30 هزار در شهر مشهد و بقیه در روستاهای حاشیه این شهر سکونت دارند. از مجموع افراد دارای معلولیت و پرونده دار در بهزیستی 10 هزار و 350 نفر مستمری ماهیانه دریافت می کنند و بقیه کمکهای موردی و توانبخشی می گیرند.
وی اشتغال را از مهمترین سرفصلهای حمایتی معلولان ذکر و بیان کرد: به همین منظور امسال تاکنون 570 نفر وام اشتغال دریافت کرده اند و 1200 نفر در مراکز دولتی و غیردولتی بدون دریافت تسهیلات مشغول بکار شده اند.
رئیس اداره بهزیستی مشهد ادامه داد: تهیه مسکن برای معلولان به عنوان مهمترین هزینه سبد خانوار از دیگر اولویتها است لذا امسال 163 معلول و 152 خانواده دارای دو معلول در طرح واگذاری مسکن در مشهد ثبت نام شدند. از پارسال تاکنون 325 واحد مسکونی به خانواده های تک و دو معلولی در این شهرستان واگذار شده است.
وی گفت: هر توانخواه 44 میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض مناسب سازی مسکن دریافت می کند. همچنین هر توانخواه می تواند از کمک هزینه بلاعوض 22 میلیون ریالی مناسب سازی خودرو بهره مند شوند.
قیصری در ادامه اظهار کرد: 90 درصد اماکن مذهبی مشهد و 95 درصد دفاتر اسناد رسمی در این کلانشهر هنوز برای حضور و بهره مندی معلولان از خدمات آنها، مناسب سازی نشده اند.
وی در ادامه به فعالیت 88 مرکز توانبخشی معلولان در مشهد اشاره و بیان کرد: این تعداد مراکز به پنج هزار و 74 نفر به صورت ماهیانه خدمات دهی دارند.
12 آذر ماه روز جهانی معلولان و آغاز هفته حمایت از حقوق معلولان است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.