احمد زحمتکش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: برای تکمیل ساختمان این سالن به هشت میلیارد ریال اعتبار نیاز است که بر اساس اعلام اداره کل ورزش و جوانان از اعتبارات 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده که به ورزش استان تعلق می گیرد تامین خواهد شد. در صورت تحقق این بودجه سالن اواسط سال 1397 به بهره برداری می رسد.
وی هزینه تامین صخره ارتفاع بلند و تجهیز سالن را دو میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته و با توجه به جایگاه ممتاز خراسان رضوی در این رشته ورزشی فدراسیون قول مساعد برای تجهیز سالن به این هیات داده است.
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی ادامه داد: در مسابقات آسیایی این رشته در تهران از مجموع 21 مدال طلای تیم ایران 11 مدال را سنگنوردان خراسان رضوی کسب کردند.
وی بر برگزاری دوره ها و برنامه های استعدادیابی این هیات ورزشی با همکاری آموزش و پرورش تاکید و بیان کرد: تاکنون هزار نفر در این برنامه مشارکت داشته اند و با توجه به این ظرفیت و کسب افتخارات ارزنده در سالهای گذشته تکمیل سالن استاندارد سنگنوردی مشهد باید شتاب گیرد و مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
او در ادامه به فعالیت 26 هیات کوهنوردی در شهرستانهای خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: تنها نیشابور از یک دیواره سنگنوردی استاندارد بهره مند است که تاکنون همین دیواره بلند برای تمرین قهرمانان استان مورد استفاده قرار گرفته است.
زحمتکش از اعزام دو کوهنورد خراسانی به مسابقات بین المللی سنگنوردی سنگاپور در دهه پایانی آذر ماه نیز خبر و ادامه داد: اعزام سنگنوردان و کوهنوردان این استان با مشارکت فدراسیون و حامیان ورزشی به مسابقات آزاد در سراسر جهان و فتح قله های بالای هشت هزار متر جزو برنامه های مهم و آتی این هیات ورزشی است.
وی به مشارکت این هیات در برگزاری مسابقات ورزشهای چندگانه نیز اشاره و بیان کرد: جمعه گذشته مسابقات کوه و طبیعت از ترکیب 12 مهارت و رشته ورزشی برای نخستین بار در کشور در مشهد برگزار شد.
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی افزود: 20 تیم دو نفره در این رقابتها حضور دارند شامل سه تیم از استانهای دیگر و 17 تیم از خراسان رضوی که در این میان سهم بانوان ورزشکار خراسانی شش تیم بود.
نایب رئیس بانوان هیات نیز در این نشست گفت: مشکل عمده بانوان قهرمان خراسانی فعال در این رشته فقدان سالن تمرینی برای سنین بزرگسال است.
فریده وفائیان افزود: نیاز ما برای سالن در رده سنی جوانان در ساعات بعد از ظهر است اما در این ساعات سالنهای دارای تجهیزات صخره نوردی مشهد در اختیار مردان قرار دارد و اگر تدارک مکان تمرین برای بزرگسالان همچنان میسر نشود قهرمانی بانوان نونهال و نوجوان استان در رشته های مختلف کوهنوردی در سنین بالاتر تداوم نخواهد یافت.
تاکنون 700 کوهنورد از سراسر خراسان رضوی در سامانه ورزشکاران حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ثبت نام کرده اند که عمده فعالیت آنان در قالب 32 و هشت باشگاه کوهنوردی مشهدی وشهرستانی است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.