سید جواد حسینی روز شنبه در نشست رفع چالشها و موانع موجود در بحث مسکن مددجویان بهزیستی خراسان رضوی افزود: بهزیستی باید افراد فاقد زمین را اولویت بندی کند و مکاتبات لازم به منظور اخذ پروانه رایگان برای هزار و 285 نفری که در روستاهای استان فاقد زمین هستند انجام شود.
وی گفت: لازم است برای افزایش سهمیه خراسان رضوی در خصوص خانواده های دارای افراد معلول و نیازمند مسکن هم مکاتبات لازم انجام شوند تا بتوان افراد بیشتری را صاحبخانه کنیم.

* تهیه مسکن بالاتر از سقف تعهد
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سال 1394 طرح خانه دار شدن خانواده های دارای 2 معلول با همت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشارکت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیران مسکن ساز به اجرا در آمد.
حمیدرضا پوریوسف افزود: در این چارچوب 285 نفر در خراسان رضوی ثبت نام کردند که تاکنون بیش از سقف مورد نظر و به تعداد 297 نفر خانه دار شدند.
وی ادامه داد: سه هزار و 500 نفر زن سرپرست خانوار یا دارای یک فرد معلول در روستاها فاقد مسکن هستند. از این تعداد هزار و 285 نفر زمین هم ندارند که نیازمند همکاری بیشتر دهیاریها برای تهیه زمین برای آنها هستیم.

* خواهان افزایش سهمیه هستیم
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: توسط این بنیاد و بهزیستی خراسان رضوی تاکنون 388 نفر خانواده روستایی دارای 2 معلول شناسایی شده اند در حالی که سهمیه استان 285 نفر است به همین دلیل خواستار افزایش سهمیه استان هستیم.
حسن حسینی ادامه داد: از آمار مذکور تاکنون کارهای مسکن 284 نفر به اتمام رسید و در منازل خود ساکن شده اند. برای هر واحد هم 180 میلیون ریال وام بلاعوض در کنار دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی گفت: هم اینک تهیه مسکن برای دو هزار و 500 نفر از افراد تک معلول و سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است. از این تعداد 400 نفر برای تشکیل پرونده به بنیاد مسکن مراجعه کرده اند که 350 نفر از آنها برای انعقاد قرارداد به بانکها معرفی شده اند.
12 آذر 'روز جهانی معلولان' نامگذاری شده است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.