دکتر علی حسین پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 80 درصد مبتلایان به ویروس ایدز مرد و بقیه زن هستند.
وی با بیان اینکه ابتلا به ایدز از طریق روابط جنسی نسبت به ابتلا از طریق تزریقی بیشتر شده است، اظهار کرد: در سال گذشته 42 درصد مبتلایان به ایدز از طریق روابط جنسی و 38 درصد از طریق اعتیاد تزریقی به این بیماری مبتلا شده اند.
وی گفت: درصد اندکی از مبتلایان به ایدز از طریق انتقال از مادر مبتلا شده و علت ابتلای برخی دیگر نیز ناشناخته است.
حسین پور افزود: از ابتدای شناسایی بیماری ایدز تاکنون 750 بیمار مبتلا به این بیماری در خراسان رضوی شناسایی شده اند که حدود 250 نفر از این تعداد دارای پرونده بوده و بقیه یا فوت شده اند و یا به استان های دیگر مهاجرت کرده اند.
وی اظهار کرد: این در حالی است که تعداد مبتلایان واقعی به ویروس ایدز در یک جامعه چهار تا پنج برابر تعداد افراد شناسایی شده می باشند که بر این اساس تعداد مبتلایان به ایدز در خراسان رضوی سه تا چهار هزار نفر برآورد می شود.
وی با بیان اینکه از 250 مبتلا به ویروس ایدز در خراسان رضوی 50 تا 70 نفر به رغم پیگیری های بسیار برای دریافت دارو مراجعه نکرده اند گفت: درمان های جدید بیماری ایدز سیر طبیعی زندگی را برای افراد مبتلا فراهم کرده است.
حسین پور افزود: درمان در قالب روشهای جدید آسان تر است به طوریکه هم اکنون سه دارو در یک کپسول با اثرگذاری بهتر ارائه می شود.
وی با اشاره به برپایی همایش معجزه درمان HIV در مشهد اظهار کرد: این همایش با حضور 700 نفر از پزشکان و پرستاران 19 آذر ماه امسال با هدف معرفی راههای درمان موثر برگزار خواهد شد.
استان خراسان رضوی دارای چهار دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای مشهد، سبزوار، تربت حیدریه و گناباد است.
حدود 75 درصد از جمعیت 6 میلیونی این استان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.