نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این برنامه ورزشی به خبرنگار ایرنا گفت: این رکوردگیری نخستین رکوردگیری استانی در بخش بانوان است که به صورت آزمایشی با هدف آموزش و سنجش ظرفیت خراسان رضوی در رشته وزنه برداری بانوان برگزار شد.
ریحانه طریقت به حضور 30 ورزشکار در این رکوردگیری اشاره و بیان کرد: این رکوردگیری با رعایت کلیه شئونات اسلامی و توسط داوران زن برگزار شد.
وی افزود: وزنه برداری پیش زمینه تقویت بدن برای فعالیت در سایر رشته هاست و جزو ورزشهای پایه و مادر می باشد.
نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: کمی بیشتر از 6 ماه است که رشته وزنه برداری در بخش بانوان در کشور فعال و با استقبال خوب بانوان ورزشکار روبرو شده و دوره های آموزشی و استعدادیابی آن در حال پیگیری است.
وی گفت: اوخر دی ماه آتی نخستین برنامه رکوردگیری آزاد در بخش بانوان در سطح کشور برگزار خواهد شد و پس از این رکوردگیری آمار مستند بانوان فعال در این رشته در کشور مشخص و ارائه خواهد شد.
نایب رئیس هیات وزنه برداری خراسان رضوی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مهر ماه گذشته در پی دستورالعمل فدراسیون وزنه برداری بخش بانوان در هیات استان فعال شد.
مهین رفیعی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 30 بانوی ورزنه بردار در خراسان رضوی در رشته وزنه برداری فعالیت می کنند افزود: دوره های آموزشی و تمرینات برای پرورش بانوان فعال در این حوزه در دست انجام است.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.