به گزارش ایرنا در آیین گشایش این نمایشگاه رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، نماینده منطقه ای آیسسکو، مدیرعامل موسسه فرهنگی آیسسکو، سفیر الجزایر، وزیرمختار کشور الجزایر، وزیر مختار عمان در تهران، سفیر تاجیکستان، مدیر فرهنگی موسسه اکو، رئیس سازمان سینمایی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی حضور داشتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این آیین گفت: مشهد مقدس هم اکنون میزبان مهمانان و شرکت کنندگانی از 11 کشور جهان در نوزدهمین نمایشگاه ناشران جهان اسلام است.
سعید سرابی افزود: 970 ناشر داخلی و خارجی در نوزدهمین نمایشگاه کتاب جهان اسلام در مشهد شرکت دارند.
وی شمار ناشران داخلی حاضر در این نمایشگاه را 835 نفر با 150 هزار عنوان کتاب عنوان و اظهار کرد: ناشران داخلی در قالب 800 غرفه نمایشگاهی آثار خود را ارائه کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: ناشران خارجی نیز از 20 کشور با 9 هزار عنوان کتاب شرکت دارند که از 135 ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب، 25 ناشر اصلی اند و بقیه به نمایندگی از انتشارات حضور دارند.
وی افزود: برگزاری هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و نمایشگاه پایتخت فرهنگی جهان اسلام از جمله رخدادهای فرهنگی است که همزمان با نوزدهمین نمایشگاه کتاب جهان اسلام روی خواهد داد.
وی اظهار کرد: برگزاری نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام یکی از 170 فعالیتی است که به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 در نظر گرفته شده است.
نوزدهمین نمایشگاه ناشران جهان اسلام و هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس تا 15 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی مشهد برپاست.
خبرنگاران: میترا عبدالهی / مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.