حجت الاسلام عین الله عابدی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در مشهد افزود: فیلم و فیلمسازی یکی از ابزارهای کلیدی در توسعه مباحث فرهنگی و آموزشی به خصوص در حوزه تربیتی و آموزشی است.
وی بر توجه دانشگاه فرهنگیان به جشنواره فیلم رشد و اهمیت آن در تعلیم و تربیت تاکید و بیان کرد: در این دوره از جشنواره رشد 150 فیلم تولیدی دانشجومعلمان به دبیرخانه چهل و هفتمین جشنواره ارسال شد که در مقایسه با دوره پیش 10 درصد رشد دارد. از مجموع این آثار ارسالی هفت فیلم شایسته منتخب شناخته شد.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در این دانشگاه توجه به حوزه فرهنگ و شرکت در جشنواره ها بسیار فراوان است و در همین راستا برنامه های ترویجی نیز در دستور کار قرار گرفته است. در این چارچوب برنامه هایی از جمله دوره توانمندسازی برای 200 دانشجومعلم، دوره فیلمسازی ویژه اساتید دانشگاه و تشکیل کانونهای نقد و تولید فیلم امسال اجرا شده اند.
وی به اکران آثار منتخب دانشجومعلمان در جشنواره فیلم رشد در پردیسهای دانشگاه فرهنگیان نیز اشاره و بیان کرد: این اکران موجب توسعه، ترویج و تشویق سایر دانشجومعلمان و نیز فرهنگ سازی در زمینه تاثیر فیلم و هنر هفتم در تعلیم و تربیت دانش آموزان می شود.
چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از سوم تا دهم آذر ماه در مشهد ادامه دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.