علی صابری روز پنجشنبه در 'همایش مدارس آموزش از راه دور' در مشهد افزود: ازدواج زودهنگام در بین دانش آموزان دختر در خراسان رضوی شیوع بیشتری دارد و مهمترین عامل بازماندن از ادامه تحصیل در این گروه است.
وی به شناسایی 9 عامل در بازماندگی از تحصیل اشاره و بیان کرد: دومین عامل مهم در بازماندن از ادامه تحصیل که حدود 17 درصد از این قشر را درگیر می کند مشکلات اقتصادی خانواده و کودکان کار است .
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بدون ذکر آمار ادامه داد: وضعیت پوشش تحصیلی در استان شرایط خوبی ندارد و شیوع بازماندگی از تحصیل در دختران بیشتر است اما 'مدارس آموزش از راه دور' مهمترین و موثرترین راه برای افزایش پوشش تحصیلی در خراسان رضوی می باشد.
وی گفت: خراسان رضوی به دلیل پراکندگی جغرافیایی و ناهمگونی جمعیت دانش آموزی با بسیاری از استانهای دیگر قابل قیاس نیست.
صابری همچنین به ابلاغ دستورالعمل جامع پوشش تحصیلی ظرف یک هفته آتی اشاره و بیان کرد: تلاش می شود با برنامه ریزی مشخص و هدفمند مشکل پوشش تحصیلی به خوبی مدیریت شود.
کارشناس مسئول مدارس آموزش از راه دور اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: همه دانش آموزانی که به دلایل مختلف امکان ثبت نام و حضور در مدارس عادی را ندارند می توانند در مدارس آموزش از راه دور تحصیل کنند.
داوود نسائی افزود: هم اکنون 147 مدرسه آموزش از راه دور با حدود 15 هزار دانش آموز در خراسان رضوی فعالیت دارند.
وی ادامه داد: محصلان در این مدارس به دو دسته‌ بزرگسال و لازم‌التعلیم تفکیک می‌شوند. مدارس آموزش از راه دور مدتی است طرح توسعه ای ندارند لذا از اهداف برگزاری این همایش اعلام توانمندی و ظرفیتهای همین مدارس است.
استان 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.