آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی افزود: اموری که به حوزه نمایندگی ولی فقیه منجر می شود تولی آن نیز با نماینده ولی فقیه است. در زمان مرحوم آیت الله طبسی چون وی تولیت آستان قدس رضوی را هم در اختیار داشت از طریق منابع آستان اینگونه امور پشتیبانی می شد اما پس از آن مرحوم وضعیت متفاوت است.
وی ادامه داد: بطور مثال این که چه کسی باید حقوق دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستانها و کسانی را که با این ستاد همکاری می کنند بدهد یا ساختمان ستاد چگونه تامین شود همه اموری است که باید در خصوص بودجه آنها فکری شود. بخشی از پیش نرفتن کارهای اجرایی این ستاد در سال 1396 نیز بخاطر مشخص نبودن این دست از مسائل بوده است که می طلبد بودجه مشخصی برای این امر یا از تهران و یا در استان اختصاص یابد.
استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست با بر پیگیری بودجه ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر تاکید و بیان کرد: البته این به شرطی است که دستگاه قضایی استان هم که عضو این ستاد است مساعدت لازم را انجام دهد و اگر لازم است بودجه ای جا به جا شود.
علیرضا رشیدیان افزود: هیچ نهاد و دستگاهی در خراسان رضوی از برخورد با منکران چه توسط شهروندان ایرانی و چه توسط اتباع خارجی منع نشده است. هر فردی چه شهروند ایرانی و چه تبعه خارجی اگر منکرات را مطرح می کنند مستندات ادعاهای خود را نیز به همراه آورند تا بتوان محکم با موارد اعلامی برخورد کرد.
وی ادامه داد: منکراتی که در اداره ها و دستگاههای دولتی مستوجب نهی است آن دست از تخلفات، جرائم یا گناهانی می باشد که آشکار و عیان است پس جرائمی چون اختلاس که اثبات تحقق آن به تجسس و پیگیری نیاز دارد مشمول نهی از منکر نمی شود.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور** انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.