به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام جواد رقوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این همایش در روزهای هشتم و نهم آذرماه برگزار می شود، افزود: 20 مرکز علمی و دانشگاهی کشور و سه مجموعه علمی و دانشگاهی از کشورهای لبنان، آمریکا و اندونزی برای شرکت در این همایش اعلام آمادگی کرده اند.
وی اظهار کرد: مشهدالرضا و جهان شهر معنوی، تبیین و بازخوانی تمدن اسلامی و جهان شهر معنوی و شاخصه های آن، سه محور اصلی این همایش است.
وی ادامه داد: مفهوم‌شناسی، مؤلفه‌ها و شاخصه‌های تمدن اسلامی، نقش تمدنی دانشمندان مسلمان، تمدن اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، جهان‌شهر معنوی و محیط زیست، اقتصاد و سیاست در جهان‌شهر معنوی و آسیب‌ها و موانع تحقق جهان‌شهر معنوی برخی از محورهای مقالات در چهارچوب سه محور اصلی همایش است.
وی ادامه داد: با توجه به سابقه تاریخی و تمدنی شهر مشهد و وضعیت آن در بخش زیارت و توریسم، به دنبال معرفی هر چه بهتر مشهد هستیم زیرا تعداد اندکی از شهرها عنوان جهانی دارند، ضمن اینکه برای جهان شهر مشهد قید معنوی هم با توجه به وجود بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) و سابقه دینی و تمدنی این شهر افزوده شده است.
جامعة المصطفی العالمیة، نهادی علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیرایرانی تشکیل شده است.
این مرکز در سال 1386ش با تلفیق «سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور» و «مرکز جهانی علوم اسلامی» تشکیل شد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.