در این نامه که رونوشتی از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: درخواستمان این است دستور فرمائید این مکان برای درمان روح انسانها به حیات خود ادامه دهد تا باعث ظهور و بروز استعداد جوانان خاوران گردد.
نویسندگان نامه افزوده اند: اکنون وقت نجات فرهنگی است که یک سوی آن بهره مند از مضجع نورانی حضرت امام رضا (ع) است و از دریچه ای دیگر وامدار تلاشهای 30 ساله حکیم توس، پس امیدواریم در دولت اعتدال و امید و با درایت حضرتعالی این اتفاق مبارک محقق شود.
در ابتدای این نامه نیز با اشاره به سابقه واگذاری مجتمع فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد مشهد به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر آمده است: حدود 20 سال پیش مدیران و متولیان با توجه به ضرورت ایجاد فضای فرهنگی و هنری برای یکی از مناطق محروم و کم برخوردار مشهد یعنی کوی طلاب ضمن توافقی، زمینه ایجاد مجتمع فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد را فراهم کردند.
این نامه می افزاید: با ایجاد مجتمع فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد در جوار بیمارستانی به همین نام، 2 مکان و 2 همسایه، یکی برای درمان جسم و دیگری برای درمان روح در کنار هم قرار گرفتند.
نویسندگان نامه افزوده اند: هنرمندان سرزمین خورشید جملگی گواه بر این هستند که رونق تئاتر و هنرهای نمایشی مشهد بی شک از شکل گیری و تاثیر گذاری مجتمع شهید هاشمی نژاد بوده است اما حال مدتی است که رئیس بیمارستان مزبور می خواهد سالن تئاتر را تعطیل و آن را به بایگانی بیمارستان تبدیل کند گویی ارزش کاغذها و پرونده های پزشکی از آدمها بیشتر است.
آبان ماه امسال همزمان با روز اربعین تعدادی از کارکنان بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد به دستور مسئولان مربوطه بدون هماهنگی و با شکستن قفل در ورودی مجتمع فرهنگی شهید هاشمی نژاد وارد این مجتمع شده و اقدام به جمع آوری وسایل و امکانات درون آن کردند.
این مجتمع فرهنگی در کنار بیمارستان شهید هاشمی نژاد در منطقه طلاب یکی از مناطق محروم مشهد واقع است و به گفته مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره برداری از این ساختمان حدود 20 سال پیش به شرط تکمیل آن توسط اداره مزبور به این اداره واگذار شده است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز از همان زمان با تکمیل این ساختمان بهره برداری از آن را به عنوان یک فضای فرهنگی در منطقه محروم آغاز کرد و این مجموعه اینک استانداردترین و فعالترین سالن تئاتر شهر مشهد و کانونهای تئاتر، تعزیه و کتابخانه شهید هاشمی نژاد را در خود جای داده است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد مدعی است مهلت تفاهم و قراردادی که بین این دانشگاه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی منعقد شده در سال 1390 پایان یافته و این ساختمان باید به بیمارستان و دانشگاه مزبور بازگردد.
هم اکنون مجتمع فرهنگی شهید هاشمی نژاد مشهد به دانشگاه علوم پزشکی این شهر واگذار شده است.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
1922 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.