معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: 6 هزار متر مربع کتیبه و پرچم مزین و منقش به نام مبارک حضرت رضا (ع) در شب شهادت امام رئوف در حرم مطهر نصب شده و بارگاه رضوی سراسر رنگ ماتم و عزا گرفته است.
سیدخلیل منبتی افزود: سیاه پوشی حرم مطهر رضوی در مناسبت های مذهبی و ایام شهادت ائمه معصومین (ع) و پیامبر اسلام (ص) از جمله ماه رمضان، ماه محرم و دهه پایانی صفر انجام می گیرد.
وی بیان کرد: در دهه پایانی صفر امسال حرم مطهر رضوی میزبان 350 هزار زائر پیاده و چهار هزار هیات مذهبی است و هر یک از آنان در مراسم سوگواری حرم مطهر شرکت کرده و خادمان بارگاه منور رضوی از آنان پذیرایی می کنند.
وی اظهار کرد: در دهه آخر صفر امسال، 60 ایستگاه پذیرایی توسط خدمتگزاران امام رضا (ع) به صورت خودجوش و با هزینه خود، در تمامی محورهای منتهی به مشهد در شهرستان های قوچان، کلات، سرخس، فریمان، تربت حیدریه و نیشابور دائر و در آنها خدماتی در بخش اسکان، پذیرایی، پزشکی و فنی به خودروها ارائه می شود.
وی افزود: امسال هیات های مذهبی و شماری از زائران پیاده از غذای متبرک امام رضا (ع) متنعم می شوند.
معاون آستان قدس رضوی گفت: در سه روز آخر صفر پارسال هر روز 100 هزار وعده غذایی متبرک در سه نوبت صبحانه، ناهار و شام بین زائران پیاده حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد توزیع شد و امسال نیز آستان قدس رضوی پیش بینی های لازم را برای بهره مندی زائران از این سفره بابرکت کرده است.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.