سرپرست اداره کتابخانه های عمومی سبزوار چهارشنبه شب در این مراسم گفت: از آینه تا ماه، سومین مجموعه شعر جواد جعفری نسب است که توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده است.
معصومه فلاحی افزود: این مجموعه دربردارنده گزیده ای از غزلیات شاعر در موضوعات عاشقانه، اجتماعی و آیینی است که با حمایت بنیاد شعر نو ادبیات داستانی ایرانیان منتشر شده است.
شاعر و منتقد معاصر در این مراسم گفت: شهرستان سبزوار در چشم فرهنگ و هنر، بخش عظیمی از میراث فرهنگی خراسان رضوی را تشکیل داده است.
مصطفی محدثی خراسانی افزود: ابوالفضل بیهقی، حاج ملاهادی سبزواری، دکتر شریعتی و استاد حمید سبزواری از ارزشمندترین میراث فرهنگی ایران اسلامی هستند که از این شهرستان به دنیای شعر و ادبیات معرفی شدند.
وی با بیان اینکه کتاب از آینه تا ماه حاصل ذوق و افکار اعتقادی نویسنده به شکوه تاریخی میراثی فرهنگی است، افزود: کسانی می توانند بنای شعر و ادبیات فارسی را به اوج برسانند که هنر انسان ماندن در مسیر تعادل را حفظ کنند.
محدثی خراسانی گفت: شعر خراسان کمترین آسیب را در حوزه شعر ملی به خود دیده چنانکه رونق انجمن های ادبی و زنده مانده سنت های کهن ادبی کشور در این منطقه از مصادیق آن است.
وی با اشاره به گسترش فضای مجازی و دیجیتال تاکید کرد: باید با تقویت بنیان های سنتی و اصیل شعر فارسی، نسل جوان را به زبان و ادبیات ملی بیشتر آشنا نمود.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.