خلیل الله کاظمی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: اطلاع ‌رسانی و ساماندهی تبلیغات محیطی، طرح جهاد خدمت، برپایی ایستگاه ‌های استقبال از زائران، تعیین مسیر تردد زائران، اسکان اضطراری و تمهیدات بازگشت زائران، پاکسازی و سیما آرایی شهر بعد از بازگشت زائران از جمله اقدامات شهرداری در این ایام است.
وی با اشاره به آماده سازی هشت مرکز اسکان اضطراری با ظرفیت سه هزار و 500 نفر شب اقامت برای زائران دهه آخر صفر در مشهد، اظهار کرد: 350 مدرسه و حسینیه برای این منظور آماده‌ شده است.
وی گفت: دهه آخر صفر سال گذشته 294 هزار زائر پیاده و 2.5 میلیون زائر دیگر به مشهد سفر کردند که پیش ‌بینی می‌ شود این تعداد در مدت مشابه امسال 10 تا 12درصد افزایش یابد.
کاظمی افزود: همچنین به منظور تبلیغات و اطلاع رسانی 202 تابلو و بیلبورد شهری به تبلیغات این ایام اختصاص یافته است.
وی با اشاره به ساماندهی پرده‌ های تبلیغات هیات‌ های مذهبی اظهار کرد: برای این منظور 350 داربست موقت در سطح شهر نصب و تمام پرده ‌های اطلاع ‌رسانی مزبور به این داربست ‌ها منتقل شده است.
وی ادامه داد: توزیع 3.5 تن کیسه زباله نیز در ایستگاه ‌های استقبال از زائران در مبادی ورودی مشهد، تامین آب شرب و غیرشرب ایستگاه ‌های محور‌های ورودی شهر، نصب 6 دوش سیار و به کارگیری 35 چشمه سرویس بهداشتی سیار از دیگر اقدامات در این زمینه می باشد.
وی با تاکید بر حفظ ایمنی زائران گفت: برای تحقق این مهم خودروهای عملیاتی سبک و سنگین آتش ‌نشانی در این ایام در سطح شهر و ورودی های مشهد استقرار دارند و بازدید های ایمنی از مدارس و مکانهای اسکان زائران در حال انجام است.
معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد با اشاره به ایجاد سه هزار محل توقف خودرو در اطراف حرم مطهر رضوی افزود: با استفاده از 400 دوربین نظارت تصویری مدیریت ترافیکی شهر کنترل می شود.
کلانشهر مشهد در دهه پایانی صفر پذیرای حدود چهار میلیون زائر است.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7505 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.